Gå til innhold

En liten oppmuntring til alle som er nervøse!!!!!!


kjærlighetsbarn i magen

Anbefalte innlegg

Jeg testet positivt ca 5 dager etter at mens skulle ha kommet, og var veldig gla for det. Hadde tidligere i år opplevd en MA da vi var på rutinekontroll i uke 13. Følelsene mine vekslet mellom lykke og engstelse, en merkelig kombinasjon. Jeg begynte å telle dager frem til 12 uker , og det virket uendelig lenge.

Uten noen forvarsel, smerter eller ubehag begynte jeg å blø i uke 6, jeg var 100% på at det hadde gått galt igjen. Jeg maste meg til en ultralyd og de kunne se to fostersekker(!) Den ene hadde fosteranlegg, men ikke noe hjerte som slo, mens den andre fostersekken var tom. Det var akkurat i grenseland for når hjerte skulle begynne å slå, men de virket ikke særlig opptimistiske, så jeg belaget meg på det værste.Fikk beskjed om å komme tilbake om en uke fastende, for hvis det ikke var liv, ville det igjen bli utskrapning.

Jeg blødde i ca 2-3 dager og litt brunlig 1-2 dager etter det.

Det var en forferdelig lang uke, men den ende godt, for da vi kom på kontroll igjen var det fosteranlegg i begge fostersekkene, og begge hjertene slo som bare det.... Vi skulle ha tvillinger!!!!

 

Nå er vi kommet til uke 13 og var på kontroll i går. Alt står bra til med begge, og de vokser trutt og jevn. Magen begynner også å vises, så alt er i skjønneste orden.

 

Håper denne historien kan hjelpe folk til å ikke miste motet selv om dere opplever blødninger, og at hjertet ikke slår i uke 5-6 hvis dere er på ultralyd. Der håp for det!!! Jeg har heller ikke vært plaget med kvalme eller trøtthet, så symptomer som er svake eller ikke finnes er heller ikke alltid tegn på at det er noe galt.

 

Lykke til videre alle sammen, nyt sommeren og livet som vokser og gror i magen deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for en bra historie, den trengte jeg virkelig. Er bare 5+ 2 i dag, og føler også at 12 uker virker veldig langt frem i tid. Har heldigvis ikke hatt noen blødning ennå, men sjekker alltid når jeg har vært på do.

Lykke til med to da, det blir sikker spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å se at det gikk bra med deg og de to i magen! Hadde selv et innlegg tidl. i dag ang. blødning. Har i løpet av dagen sluttet å bekymre meg, men ble ekstra glad når jeg leste innlegget ditt. Satser på det går greit her også -og skulle det vise seg å bli to stykker ville det jo vært en kjempebonus... ;)

 

Har forresten alltid lest/ hørt at symptomene er mye sterkere for de med tvillingsvangerskap. Minnes også en venninne av meg som var skikkelig dårlig. Godt å høre at det også kan gå ganske "knirkefritt".

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å vite at det er positive opplevelser på tidlig også, av og til blir vi så opphengt i alt det negative som kan skje. Takk skal du ha :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...