Iselin79 og 2 nydelige Skrevet 20. juli 2006 #1 Skrevet 20. juli 2006 Kan man, eller vi/jeg "ikke lege" høre om det er feil på hjertet med babywatcher? Nå hører ikke jeg ulyd altså. Men et voksent hjerte lyder liksom sånn du-dunk, og før så hørte jeg ikke den type hjertelyd på den lille, men nå høres det nesten ut som hjertet til baby også slår sånn du-dunk lyd.... Høres mer ut som en "voksen" hjertet...does it make any sense?? Håper dette her ikke ble altfor teit spørsmål og at dere forstår. *sukk* En mors bekymringer slutter aldri eller hva? Er det normalt å få babyer med hjertefeil?
LisaColli Skrevet 20. juli 2006 #2 Skrevet 20. juli 2006 jeg har også hørt litt forskjell på hjerteslagene slik som du beskriver. det er nok ikke noe farlig og du har jo vært på ul noen ganger nå, hvis det hadde vært noe feil, hadde de sikkert sett det!
Banshee Skrevet 20. juli 2006 #3 Skrevet 20. juli 2006 Ser på det som en meget liten sannsynlighet at man selv kan høre at babyen har en hjertefeil med en babywatcher. Til og med på UL kan de ikke si med 100% sikkerhet at alt er ok. Ca. 20% av alle barn som er født med hjertefeil har ikke blitt oppdaget på UL. Du kan sikkert ta det med ro..babyens hjertelyd kan nok høres litt forskjellig ut fra gang til gang alt ettersom hvordan den ligger, aktivitetsnivå og sikkert mye annet også
Iselin79 og 2 nydelige Skrevet 21. juli 2006 Forfatter #4 Skrevet 21. juli 2006 Ja, dere har sikkert rett... Hva man skal bekymre seg for altså. Skjønner ikke at det er mulig å finne på så mange ting som er galt. Bare tatt ut fra løse luften...men men...
selfangerkjerringa Skrevet 21. juli 2006 #5 Skrevet 21. juli 2006 dette er faktisk grunnen til at jeg bestemte meg for ikke å anskaffe meg en babywatcher.....
mensana Skrevet 21. juli 2006 #6 Skrevet 21. juli 2006 Nei, det er ikke normalt å få barn med hjertefeil. Jeg har en mistanke om at det er din hjertelyd du hører og ikke barnets. For babypulsen ligner overhodet ikke din egen puls. Babypulsen høres ut som en galopperende hest, den går superfort!! Jeg hører av og til både egen og babyens puls på en gang....da er det bare å flytte doppleren rundt til jeg kun har babylyden.
Iselin79 og 2 nydelige Skrevet 21. juli 2006 Forfatter #7 Skrevet 21. juli 2006 Neida, det er babyens lyd jeg hører, den ligger på samme antall slag som før. Den ligger på 145-157... Men lyden har blitt liksom litt mer som et voksent hjerte.... Det høres ikke unormalt ut, men lurte på om flere også hadde lagt merke til denne forandringen i hjertet. For ellers høres hjertet veldig sterkt og stabilt ut, når jeg treffer rett på, bare at det er sånn voksenhjertelyd typ... Har jo hørt lyden hos lege også, og han sa at det var stabilt og fint. Så det er nok bare meg som er skrullete... Men har også begynt å finne min puls mye oftere gjerne sammen med babyen sin, men det er vel normalt det også... Blodårene kommer vel mer til overflaten jo mer magen vokser...
selfangerkjerringa Skrevet 21. juli 2006 #8 Skrevet 21. juli 2006 Det er hovedpulsåra di du finner, og den ligger dypt inne i magen uansett tror jeg. Men det kan godt være at lyden blir sterkere etter hvert, for du har mye mer blod i kroppen nå når du er gravid, og da må det jo større kraft til for å pumpe alt dette blodet rundt - altså sterkere hjerteslag? det er min teori ihverfall
Iselin79 og 2 nydelige Skrevet 21. juli 2006 Forfatter #9 Skrevet 21. juli 2006 Men finner mange andre punkter på magen der jeg hører blodet som pumper, sånn svosje lyd, og det er nok ikke hovedpulsåra, men jeg hører de flere steder nå enn jeg gjorde før. Men bekymrer meg ikke for det altså.... Nei, jeg får sånne innfall av at noe er galt etter jeg har sitti å lest på forskjellige forum her inne på BIM om ting som går galt. Tror jeg bør slutte med det, men det er ikke så lett. Jeg dras liksom mot de tingene jeg ikke bør.... Jeg var jo inne på den abort siden som ble lagt ut her og, burde jo bare holde meg unna..men men.... Alt er sikkert bra med babyen vår...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå