Gå til innhold

Stort hode - tidlig fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hodestrørrelsen betydning for når babyen blir født?

På begge ultralydene ble hodet målt til å ha kommet lenger på vei enn resten av kroppen (ser de beregner termindato ut fra gjennomsnittet av målingene av hode, mage og bein). Har også sammenlignet med andres mål at hodet på min baby er større i forhold til kroppen enn det andre har. Derfor lurer jeg på om jeg kan tro at fødselen vil sannsynlig starte tidligere pga hodestørrelse kanskje har mer betydning enn størrelse på mage og bein...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jo legge til at begge foreldrene har store hoder, så babyen er nok arvelig belastet..

Men jeg grubler mye på forventet fødselsdato siden "bestemødrene" på begge sider har født flere uker for tidlig da de fødte sine barn. Har hørt at det kan gå i arv..

Skrevet

Vet ikke noe om det men har lurt litt på det selv.... Hva var målene og i hvem uke var det? Var det samme hos meg på siste private UL jeg tok...

Skrevet

har barnet stort hode, vil de ha vanskeligere for å slki ned i bekkenet, og vil stort sett gå over tiden. Det er beskjeden jeg har fått.

Men om termindatoen da stemmer er noe annet.......

Skrevet

Hmm...UL-legen ville ikke si noe mer om tidlig fødsel siden jeg ikke har født før.

Men hodet festet seg nok allerede i uke 27. Jeg fikk se hvordan det lå nedi bekkenåpningen, og han sa at hodet hadde lagt seg på plass og ville ikke komme opp igjen eller snu seg rundt.

Uff, likevel behøver det vel ikke bety at hodet er spesielt stort når babyen bestemmer seg for å komme ut - bare at resten av kroppen er litt liten håper jeg. Jeg håper på at babyen velger å komme ut før det blir vanskelig å få den ut...

Skrevet

Har jeg både fått beskjed om og erfart.

Har måttet bli satt igang to av tre ganger.....og han siste med størst hode var ikke enkel å få igang. (ikke noe problem å få ut altså...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...