Gå til innhold

Kjære Irene og Anders

Anbefalte innlegg

Hei, nå håper jeg du kan hjelpe meg! :-). Jeg har blitt spådd før her inne, men nå er jeg inne i en periode med masse grubling og tenking, så jeg håper det er greit at jeg spør om et par ting. Jeg synes nemlig du virker utrolig dyktig og troverdig.

Det sliter fryktelig på meg at det er så vanskelig å få jobb. Det er 8 måneder siden jeg ble ferdig utdannet, og jeg jobber bare som tilkallingsvikar en sjelden gang. Ser du om jeg får meg en relevant jobb snart?

Så er det ekteskapet da. Det har hanglet i noen år, og jeg er veldig usikker. (jeg tyr 78, han kreps 74 hvis du trenger å vite det). Er det håp for oss? Vet ikke helt hva jeg vil selv, det er derfor jeg ønsker innspill. Er også en annen mann i bildet, men vi har ikke hatt kontakt på ganske lenge. Hva ser du her?

Jeg blir kjempeglad for en tilbakemelding!! :-)

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5686683-kj%C3%A6re-irene-og-anders/
Del på andre sider

Fortsetter under...

heihei:)

Ang jobb:Det første jeg fikk opp var: Hvorfor er hun bekymret?Dette ordner seg jo:) Men jeg skjønner at du er bekymret og tenker en del på videre jobb.Siden alt er litt usikkert. Men jeg får opp at det innen 6mnd vil skje no stort på jobbfronten. Mye vil være anderledes om ett halvt års tid. Får opp en godt betalt jobb, der du vil trives veldig godt. men du må også sørge for å gjøre jobben din før du får jobb: nemlig søke, søke, søke.

Om motgangsperioden kommer, eller er nå, det får jeg ikke opp. Men du har/eller vil få en periode der alt føles nyttesløst, men ikke gi opp. DU KOMMER TIL Å FÅ DRØMMEJOBBEN. Bare stå på.

Jeg tror du tenker mer på den "andre" mannen enn du tørr å inrømme. Føler at det er derfor du tviler på ekteskapet ditt. Får opp at hadde det ikke vært for han, så ville alt vært lettere. For både deg og mannen din.

Men føllsesmessig så sliter du mest i forholdet, får jeg opp. Får opp at mannen din er mer sikker på hva han føler, men at han kanskje er litt sliten av din usikkerhet? og er litt ulykkelig pga det.noe som gjør at en kosleig kveld fort kan bli ukoselig, for dere prøver hardt, men det ligger litt for mye i bagasjen.

Mulig jeg tar helt feil, men jeg skriver det jeg får opp. Så ser vi.

Jeg får også opp at humøret ditt kan gå veldig fort opp og ned, i perioder. Det er di periodene du tenker mest på deres ekteskap.

Men jeg får stadig opp "han andre". Svar helt ærlig, er det han som er hovedgrunnen til at dine føleleser varierer slik for din mann? Tenker du for ofte på han andre. Du renger ikke å svare visst dette føltes litt frekt å spørr om, men jeg våger fram spm:)

Ellers får jeg fram at du er en litt rastløs person ellers, kan fort gå litt lei. Mulig det er derfor du føler du sliter med å finne frem følelsene dine for mannen din, fordi kjedsomheten og rastløshetn henger sterkere over.

Jeg får også opp at du ofte ser opp til andre som er gift?tenker ofte at di er lykkeligere enn deg. Men du ser kanskje ikke hva du har selv. Har du tenkt på at andre rundt kanskje ser opp til deg? ferdig utdannet, gift. osv. Du virker som en viljesterk person. En person som vet hva du vil, men når det gjelde å mulig såre folk, så trår du forsiktig fram

Ett par visdomsord til slutt: Jeg tror og mener at uansett hvem man til slutt gifter seg med, så vil problemene bli di samme: ALTSÅ: man vil føl at man går lei, man må bare inse det at det skjer i alle ekteskap, men noen er flinke til å skjule sine problmer, og utad kan virke som ett veldig lykkelig par. Finn lykken med deg slv først, så vil du klare å finne lykken i ekteskapet du har nå:)Det tror jeg:)

Ellers ett par andre ting: jeg får opp navnet sidsel og bodil? forklaring på det?

Håper jeg ikke var for direkte ovenfor, mener bare å hjelpe deg.

Lykke til. Klemmer fra Irene

Heisann!

Jeg hadde ikke ventet meg en så utfyllende tilbakemelding, så jeg ble litt paff. :-). Når det gjelder jobb, har jeg nå prøvd å roe meg litt ned, og jeg satser på at det ordner seg for meg også en dag. Jeg står på og søker på alt jeg kan søke på, ringer og er aktiv. Siden det nå er flere spådamer som mener det løsner snart, samt at jeg selv føler det samme, skal jeg roe ned og prøve å nyte den grusomme vikartilværelsen så langt det lar seg gjøre.. sukk...

Jeg tar meg for all del ikke nær av at du var så direkte, jeg setter faktisk pris på en så konstruktiv tilbakemelding. Jeg tror du ser ting sånn som det er akkurat nå, men ikke hvorfor det har blitt sånn. Eller du ser mye av det, for han andre mannen spiller en stor rolle, ihvertfall i hodet mitt...

Men for å si kjapt hva det dreier seg om, så er det mannen min som har tvilt mye de siste årene, og han har blitt betatt av og forelsket i andre kvinner i perioder hvor jeg har følt meg veldig sårbar (både da jeg var ny-gravid og barselkvinne) I tillegg har han satt jobb foran familie, slik at jeg nærmest har vært alene med sønnen vår i to år. Det er først i de siste ukene han har innsett at han overkjørt meg til tider, og han skal prøve å sette familien først. Så vi får se om det lar seg gjøre...

Selvfølgelig er det også negativt at jeg jeg ikke har jobb, fordi man kommer i en negativ sirkel og får et litt dårlig selvbilde. Hvis den andre parten jobber og reiser mye og får realisert seg selv, er det lett å få negative følelser for hverandre, fordi hverdagen vår har vært så forskjellig. Men vi håper dette endrer seg når det blir min tur til å få utfordringer på jobbfronten :-).

Du har helt rett i at den andre mannen preger meg veldig mye og han er vel en hovedgrunn til mine svingende følelser. Jeg er fullt klar over at gresset sjelden er grønnere på den andre siden, at alle ekteskap har dårlige perioder osv.. Men om man treffer en fyr som setter i sving følelser du aldri har følt før, og som man har utrolig mye til felles med, gjør det noe med en person. Spesielt om det varer over et lengre tidsrom osv osv... Vil ikke gå så mye inn på dette her, men jeg tror nok du skjønner tegnina. Ting går inn i hverandre og påvirker hverandre, og vi er to om å slite ekteskapet, for å si det sånn, vi har bare gjort det på ulike tidspunkt...

Bodil og Sidsel sier meg lite, bortsett fra at mora til x-en min heter Sidsel, hehe! :-)

Klem fra

Hei....vil bare si at jeg hvet hvordan du har det fordi jeg er i samme situasjon som deg..er selv gift og har møtt en annen mann som jeg ikke for ut av hodet mitt...og vi har kontakt nesten daglig...så jeg hvet hvordan du har det...ikke enkelt det der nei....også vil man prøve og få det til og fungere pga at man ikke vil såre den andre person osv...Jeg vil bare si at du skal følge hjerte og magefølelsen din.

Klem

Annonse

Hei løvinne-75, takk for hyggelige ord. Det er ikke så lett nei. Jeg har ikke truffet den andre mannen på mange måneder jeg, og likevel tenker jeg mye på han... Men jeg vil understreke at ekteskapet hanglet lenge før mr.x smalt inn i livet mitt :-). Og som sagt er ikke gresset alltid grønnere på den andre siden. Gress må vannes for å holde seg grønt, men man må bestemme seg for hvilket gress man vil vanne, for å si det sånn, hehe.

Håper du finner ut hva du vil du også. Ikke lett å følge magefølelsen hvis den sier forskjellig fra dag til dag. Ta tiden til hjelp! (sier jeg da, som har vært frem og tilbake i 2 år eller noe...). Jeg lever i den tro at ting ordner seg til det beste til slutt, så stå på videre så finner du sikkert ut av det! :-)

Klem

Hei Fru Grønn. Nei det er ikke enkelt, men jeg har kommet frem til det at det er ikke alltid at man kan følge magefølelsen heller når det gjelder slik, er viktig og være fornuftig og og realistisk når det gjelder slike ting. Nei gresset er ikke grønnere på den andre siden, det dukker opp ugress der også som på andre steder. Jeg har nå kommet frem til et valg og gå veien med mannen min og kjempe for ekteskapet, er ikke bare og gi opp 10år altså. Men jeg har nå litt kontakt med mr.x med dårlig samvittighet.

Skal være enig med deg at det ikke er lett og finne ut hva man skal gjøre. Men jeg tenker slik: Jeg hvet at jeg har en snill mann som elsker meg over alt på jord, vist jeg snur han ryggen pga mr.x så kan mr.x pluttselig miste interessen for meg for da var jeg ikke intresant nok eller spenende nok mere. Og da står jeg der på bar bakke. Mulig det er en teit tanke. Men da her jeg det trygt og godt her jeg er nå. Og det vil jeg tro du har også. Man må være to for at man skal få det til og gå vettu. Og jeg tror dere klarer dette her, for på meg så virker det som om du så gjerne vil ha tilbake den kjærligheten mannen din gav deg før..har jeg rett???

Ønsker deg masse lykketil:):):)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...