Anonym bruker Skrevet 20. juli 2006 #1 Skrevet 20. juli 2006 Forrige gang jeg fødte (Haukeland) var det kun 2 ligge døgn etter fødsel. Jeg følte det var altfor tidlig. Heller var ikke amminen kommet skikkelig i gang Er det virkelig så ille at de sender 1 gangs fødende hjem så tidlig????
3guttsmamma;) Skrevet 20. juli 2006 #2 Skrevet 20. juli 2006 Jeg fødte på haukeland en onsdag morgen og jeg fikk ligge til lørdagen... Har ikke hørt om noen som bare fikk ligge 2 dager...3 er det minste jeg har hørt...
gigi har okt.jenteskatt Skrevet 20. juli 2006 #3 Skrevet 20. juli 2006 hei... to til tre dager er helt normalt... kommer ann på hvilket sykehus du er.. har du født tidligere er det gjerne to dager.. de eneste som får ligge lenger er særskilte tilfeller og de som har tatt keisersnitt....
Bjarne Marie Skrevet 20. juli 2006 #4 Skrevet 20. juli 2006 Jeg kommer fra en litt annen kant av landet (Trondheim) og jeg fikk idag høre en skrekk historie om en dame, også førstegangs, som fødte på st olavs. Ungen kom ut før klokken 12 på formiddagen torsdag, på lørdag måtte hun hjem, hun fikk høre at hvis hun hadde født etter 12 hadde hun kunnet blitt til søndag. Skrekkelig dette. Men det skjer visst... Tror det kommer veldig an på sykehuset, varriere litt i praksis tror jeg. Da jeg fikk vår første fødte jeg på et mindre sykehus, å da jeg skulle hjem etter 4 døgn fikk jeg beskjed om at jeg fikk være lengre viss jeg ville... Selvfølgelig har jo også pågangen av fødende også noe å si, men 2 døgn a gitt. Litt tidlig ja spørr du meg...
Bjarne Marie Skrevet 20. juli 2006 #5 Skrevet 20. juli 2006 Måtte bare tilføye det at da jeg var svanger sist, så var det vanlig praksis at man lå i 3-4 dager etter fødsel (i Tr-heim i allefall). Men det kan nok ha endra seg det også, alt skal jo effektiviseres nå til dags.... Vi føder vel sanrt på rullebanåd... hehe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå