Gå til innhold

Masse Kynnere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 17 dager til termin og har masse kynnere. Det er livmoren som forbereder seg til fødsel men jeg lurer på om dere har mye kynnere?? jeg får skikkelig press følelse ned når kynnerne kommer... Litt spennende også når jeg tenker på at fødsel nermer seg men mener å ha hørt at det ikke er bra med for mye kynnere. Noen med erfaring om fødsel kan være i nærheten eller kan man gå slik lenge?? har også murringer i korsryggen minner om menssmerter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei.. jeg har også masse kynnere, har hatt mensenmurringer i en uke nå.. hadde det ikke sånn med de to andre.. jeg har første termin 1 aug.. jeg er i modningsprosessen.. jeg har gått med kynnere lenge, har ikke hørt att det er ikke er bra..

Skrevet

Hei!

Jeg har 41 dg til termin og opplever det samme, masse kynnere, fler den siste uka, sammen med nedpress og mensmurringer/ smerter/ kramper i rygg og nede i mage. I tilegg stikker det i skjeden. Er dette normalt tro?

Jeg dytter denne opp for lurer også hvor lenge man kan gå sånn- nå har jo du under 3 uker til termin da:)

Skrevet

Jeg er også i samme situasjon. jeg har 45 dgr til termin og har fått fler og fler kynnere, tror jeg. er så usikker på om det er kynnere jeg har. magen blir plutselig kjempe hard, akkurat som den knyter seg sammen, har og en del vondt nederst i ryggen. men disse sammentrekningene i magen er ikke vonde, bare ubehagelig fordi det strammer og presser mye. er det kynnere?

Skrevet

Jeg er i uke 29 og har hatt mye kynnere siden tidlig i svangerskapet. Fikk det rundt uke 20 med førstemann og da jeg var inne og tok CTG slo "riene" rett til værs...men det var KUN kynnere!!. Føler til tider stikkende press mot åpningen, men har fått beskjed at det er livmoren som strekker seg (gudskjelov, siden det er litt tidlig enda). Men de sier jo at man bør sjekke det opp, dersom man har nedpress i forbindelse med kynnere. Har en ikke det, er kynnere bare positivt!!!

Skrevet

Ble ikke helt ferdig jeg....

Men dere som har såpass kort tid igjen, er det sikkert store forberedelser på gang.... Er sikkert noe som sakte med sikkert er i gang;o) Får bare håpe min holder seg der inne en stund til, og det gjør han helt sikkert!!

Lykke lykke til jenter!!

Skrevet

Hei! HAr 40 dager igjen og også veldig plaget med kynnere. Har vært sykmeldt store deler av svangerskapet pga dette, og det hjalp veldig å ta det med ro. Men siste uka har det trapppet veldig opp. Litt stress en dag så har jeg ligget med kynnere som har vært vonde og regelmessige. Ca 5 min mellom i går og det varte i flerre timer selv om jeg lå helt i ro. Også stikkinger nedover og føler det presser på. Roet seg i går også, ringte føden sånn i tilfelle. Men ikke noe å gjøre med det. Skulle ta kontakt hvis de ble værre og ikke gav seg. Føler det begynner tidligere denne gangen. Var veldig plaget forrige svangerskap også, hadde kynnere/ maserier siste 2 ukene men gikk frem til termin. Lurer på om jeg føder før tiden denne gangen siden det starter allerede nå i uke 34. Tror det kan kalles maserier..dvs rier som ikke fører til noe annet enn irritasjon..hehe...håper virkelig jeg og dere andre som er plaget ikke må gå sånn i ukesvis. Gråt mine modige tårer i sted, for det er utrolig slitsomt. Uff...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...