Gå til innhold

Vondt i magen


Jonas-mamma'n

Anbefalte innlegg

På jobb i dag, løftet jeg en hel stabel m stekebrekk og noen kasser m mat. Og etterpå fikk jeg "vondt" i magen, kjentes litt ut som menssmerter. Var ute for det samme da jeg var på ferie og løftet en koffert, men da var det vondere. Var hos legen i går for å ta blodprøver (ikke pga smertene jeg har opplevd!), og urinprøven var fortsatt positiv....

Hva ville dere ha gjort? Har jeg noen grunn til å bekymre meg? Bør jeg ligge unna løfting?

Føler meg veldig usikker, men vil ikke mase på legen og virke hysterisk heller..... Håper på svar fra noen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Løfting skal du nok holde deg langt unna ja! Det kan føre til sa om du løfter for tungt. Så slutt med å løfte :) Men tror ikke du har noe å bekymre deg for nei, tror nok det gikk bra, kroppen sin måte å si nok er nok på : Men du må aldri løfte tungt! Heller ikke skyve tungt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei,da skal jeg slutte med det!:) Tusen takk for at du sier ifra....det som er så rart,er at legen min sa ingenting om dette da jeg var på første undersøkelse, og jeg spurte om det var noe spesielt jeg skulle ta hensyn til....men tror nok du har rett der ja. Er nok ikke det lureste jeg gjør:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe på disse sidene å gjøre egentlig, men sniktitter litt likevel;o)

 

Det er faktisk ikke lenge siden jeg leste at det med at gravide ikke skal løfte tungt, - er en myte! Men man må selvfølgelig løfte riktig, altså bruke beina!

 

Men det er klart at hvis du merker du får vondt i magen av det, så bør du ikke gjøre det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Har hatt samme problem som med deg, å har det ennå av å til.

Du trenger ikke avstå totalt fra løfting, du må bare ta det hele med forbehold.

Smertene i magen, siden de ligner litt på mens smerter, er mest sannsynlig ett tegn på at livmoren er blitt strammere.

Det er noen tråder rundt livmoren, som strammer seg etterhvert som fosteret vokser, og når disse strekkes ekstra ved løfting, eller du kan også kjenne det ved tilfeller når du reiser deg, kan du få en smerte følelse i maven som minner om mens.

 

Snakket med min lege om dette, siden jeg er litt hysterisk ;), og fikk beskjed om at dette er helt normalt, og at det beste man kan gjøre når dette oppstår er å bøye seg fram litt. Bare henge litt framover med overkroppen.

 

Jeg hadde disse smertene hver dag de to første mnd, er nå 12+ 4 , så det har gått mer og mer over etterhvert.

 

Jeg handler matvarer, og trener litt vekter...men alt må taes med forbehold, og du må kjenne selv hva du føler.

i de fleste tilfeller ska du kunne leve som normalt, du må bare begrense alt en smule ;)

 

Lykke til vidre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...