Gå til innhold

Er mennene deres flinke med barna? Særlig nyfødte?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Han var og er kjempe flink med gutten vår på 5 mnd. Tror han tenkte at det var mest mamma i begynnelsen, og han skulle komme mer på banen når han voks til. Men, jeg har vært veldig konsekvent på at vi skal gjøre like mye. Tror det er veldig viktig når en får barn. Fungerer veldig bra her.

Han var helt utrolig flink med lillegutt fra dag 1... Det var som å slå på en bryter. Plutselig så jeg en myk pappaside, jeg egentlig ikke hadde turt å forvente... :) Skiftet bleier og koste og alt pappastyret... Er enda kjempeflink, gutten er 3 mnd nå, og i det siste er det faktisk han som har stått opp med han så jeg får hvile en halvtime.. :)

MEN, jeg vet at det er mange som er litt sene med å komme inn i dette i starten, og det tror jeg er helt normalt. Tar sikkert tid for mange å komme helt inn i den nye rollen, og kanskje vet han ikke helt hva han skal gjøre? Ser at du er så flink med sønnen deres, at han føler seg littegrann overflødig kanskje? Vet at det skjer med mange, så kan hende det kan være litt av grunnen....?

Det går sikkert fort over denne perioden her. Ta det opp med han du, kanskje du finner ut han gjerne vil, men ikke helt vet hvordan han skal komme inn i papparollen... :)

klem

Jeg har heldigvis en mann som har forstått at å være hjemme med små barn kan være minst like mye arbeid som å gå på kontoret...

...så siden jeg er våken 3-4 ganger om natten for å amme, står han opp med minste-trollet når han vil opp ca kl. 5-6. Tar morgenstellet og koser seg litt før han legger han igjen i vogna si, og jeg får babysitteren inn til meg :o)

Om ettermiddagen deler vi på å finne på ting med barna eller finner på ting sammen.

Mannen min er veldig flink med jenta vår. Han har vært svært interessert fra dag en og ønsker å delta like mye som meg. Er med hver gang han kan på helsestasjonen, tar hun så mye han kan (med mindre hun vil ha pupp da hehe) o.l Det eneste er natta - da sover han som en stein og umulig å vekke! Verken jeg eller lille jenta får "liv" i han. hehe.

Annonse

Til Hovedinnlegger.

Han er ikke usikker på seg selv i forhold til en så liten baby???

utrolig men sant, sambo er mere usikker nå med nr 3 enn med nr 2. Nr 1 er jo de fleste litt usikker på. Men han virker skikkelig klossmajor med jenta var da hu ble født for 2 1/2 uke siden. men kommet godt i gang nå, selv om han blir frustrert og ikke vet hva han skal gjøre. Dette var aldri et problem med nr 2. Som han brukte hive over skulderen og støvsuge hele huset mens jeg var en halv time borte...

Gi han litt tid og gi han små ordre. Som nå kan du bade han osv... God kontakt med barnet under bading ;)

kOS DEG MED GUTTEN DIN, DE BLIR SÅ FORT STORE :(

Mannen min har skiftet nesten flere bleier enn meg på minsten, og jeg har aldri spurt han om å gjøre det. Han deltar så mye han kan i stellet, og så langt helsa hans tillater.

Han greier ikke å bade gullet, så det gjør jeg. Og påkledning kan være litt vanskelig for han fra "scratch", pga skaden han har.

Men alt i alt er han kjempeflink, og får en A fra meg i karakter.

MEN; det skulle jo egentlig bare mangle at man deler oppgaven?

Så jeg gir meg selv en A likesågodt ;o)

Til deg som skreiv innlegget: forstår deg kjempe godt, det er samme her i huset... virker som om det er kun jeg som engasjerer meg i ting og tang... sier fra men det går inn det ene øret og ut det andre øret. her må det bli skjerpings

HI her!

Tusen takk for mange flotte svar! Jeg sier ifra at jeg vil gjerne ha hjelp, på en pen måte, men akk.. inn det ene øret og ut det andre som ei over her sier! Jeg retter aldri på ting han gjør med knøttet og står ikke over han og får han til å føle seg usikker..

Dette er vår første og hans andre.. Veldig rart at han ikke viser noe interesse altså, og veldig trist. Både for meg og knøttet. Han er bare 6 uker gammel da.

Tar mer en gjerne imot råd med takk!! :-)

Han er kjempeflink med gutten vår på snart 3,men minsten er liksom "min" virker det som.Har nevnt det flere ganger,men da blir han sjokkert og litt snurt-jeg er jo så flink,sir han..Vel,jeg legger minsten i armene hans og da koser han seg lenge med ham.Han henter ham hvis han gråter også,men deltar ikke i bleieskift og bading som med forrige mann.Vet ikke hvorfor,for han er en stolt pappa:)Vi får vel bare få dem til å delta mer ...

Annonse

min hjelper ikke til i det heeeeeeeeeele tatt...............

er nesten 3 mnd å har verken bada henne eller skifta bleie......eller jo kanskje et par bleier......

har henne aldri på fanget eller duller, jeg gjør aaaaaalt....

han syns det er morsommere når de blir større sier han.....jeg er så møkk lei........

Han er kjempeflink!

Vi har ei på 5 og ei lita prinsesse som ble født 1 juli og han har deltatt fra første sekund med begge to! På natta har vi delt litt sånn at han skifter bleier og jeg ammer det fungerer veldig bra.

Han koser og duller bader triller og skifter bleier samtidig som han er flink til å finne på ting med "storemor" på 5 og tar mesteparten av husarbeidet også..er jeg heldig eller :o)

eneste han sliter litt med er å ta på klær som matcher he he der er det "ta det som ligger øverst"-prinsippet som gjelder he he he men det kan jeg leve med da!

Min mann er helt suveren med barna. Han skifter bleier og drar av sted alene med ungene på butikker ol. Han "pappaleker" også med dem, dvs litt røffere lek en de får av mamman, og ungene elsker pappan sin. Jeg elsker den flinke mannen min over alt på jord!

Det eneste han ikke får til er å mixe klær.....Han kan kle på knallgul genser, grønt skjørt og knallrøde sokker uten å blunke en gang...grøss ;-)

I begynnelsen var sambo flinkere enn meg ;) Jeg turte jo så vidt å ta i han og det å skifte bleie var jammen meg skummelt ja. Men sambo var veldig flink fra første dag han :) Men nå er det jeg som gjør det mest da. Han pleier å ta kveldsstellet som regel nå da =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...