Gå til innhold

Skjønner meg ikke på temping

Anbefalte innlegg

Hei

Hvordan foregår denne tempingen? Når skal man tempe? Hva er tegn på graviditet? Eggløsning? Hva er normal temp under de forskjellige fasene?

Er inne i min 3 pp nå, og har lest litt tips på denne siden. Bla a grapefrukt juice. Jeg skal iallfall forsøke ALT!. Er det lettere for egget å feste seg når en har mye el slim?

Håper noen kan svare meg!

Lykke til alle prøvere, og de det har klaffet for:-)

Silje

Fortsetter under...

Ser ut for at det er mange som lurer på temping for tida :o) Jeg har bare tempet 1 pp, men skal prøve å svare så godt jeg kan :o)

Du har en lavere temp mellom mens og eggløsning enn mellom eggløsning og mes, så temping gjør man for å finne ut når man har hatt el, og for å vite når mens kommer (tempen synker i forkant). Les på www.pernille.info/basaltemp.htm for mer info.

Du temper hver morgen med en gang du våkner (bør gjøres til fast tid hver morgen, også i helgene), før du står opp! Mål med ett termometer som har to desimaler, pga nøyaktighet. Disse kan bl.a fås kjøpt her http://shop.babymirakel.dk/shop/default.asp. Registrer tempen din inn i ett skjema, de fleste her bruker en gratis nettside som heter www.fertilityfriend.com. Denne nettsiden regner ut for deg når du har hatt eggløsning, når du kan forvente mens, hvor godt dere traff med sex i forhold til el osv. Veldig bra!!

Det er en tråd her med chartene til flere av oss som temper her inne, skal få dyttet den opp så dere får se. Ellers får dere bare spørre dersom dere lurer på noe!!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...