Sarah77 Skrevet 20. juli 2006 #1 Skrevet 20. juli 2006 Er det noen flere enn meg som merker at det er stille i magen i perioder? Sist jeg kjente det varte det i 3 dager. Ble veldig bekymret. Ser at noen ringer lege allerede samme dag, men min lile er ikke så aktiv i utgangspunktet og jeg er usikker på hvor nervøs jeg skal være (har lett for å være litt hysterisk, overtolke)... Kan noen hjelpe meg og forklare hva grunnen kan være? Hvorfor er det stillere i perioder, tro? Altså over et par dager? Hmmm.. Bekymringsverdig?
Lampe77 , en spire i magen Skrevet 20. juli 2006 #2 Skrevet 20. juli 2006 Hvor langt er du på vei? du skal kjenne liv hver dag.. Går det en dag uten att du kjenner noe liv så må du ringe føden..
Stratos med 3 barn Skrevet 20. juli 2006 #3 Skrevet 20. juli 2006 Jeg har en meget aktiv krabat i magen, støtt noe på gang egentlig. Men jeg også merker forskjell på dagene. Det virker som det kommer veldig ann på hva jeg driver med... Men jeg trodde man skulle kjenne liv over en kitt lengre periode hver eneste dag jeg og i motsatt fall skulle kontakte lege. Sikkert ikke noe farlig, men tre dager hadde gjort meg urolig også ja!
Ninn (har født:) Skrevet 20. juli 2006 #4 Skrevet 20. juli 2006 Hei! Jeg syntes også det er stille i magen i perioder, det er mer stille nå enn før hos meg, men JM sa at det er fordi det er mindre plass i magen nå som baby er stor. Jeg bekymrer meg noen ganger og lurer på om jeg skal ringe føden for å sjekke fordi det er ingen vits i å gå rundt å bekymre seg, men jeg var hos legen i går og sjekka hjertelyd og alt virket helt normalt, så da er det vel ingenting å tenke på. Noen ganger så lurer jeg på hvor ofte babyen skal være i aktivitet egentlig. Min har som regel en periode om kvelden hvor den er veldig aktiv, men ellers så varierer det veldig. Noen dager kan den være aktiv mange ganger om dagen (korte eller lange perioder), mens andre dager nesten ikke en eneste gang, bortsett fra kvelden da.
Sarah77 Skrevet 20. juli 2006 Forfatter #5 Skrevet 20. juli 2006 Jeg er i uke 29. Nettopp kommet over til dere på 3. trimester... Vet ikke om det er trangt der inne allerede og om det kan forklare varierende aktivitet. Jeg har det litt som deg Ninn i perioder. Stille på dagen og så kjenner jeg liv på kvelden. Kan de babyen snu seg utenpå magen osv. Jeg tror det kan kjennes som mindre liv dersom h*n sparker innover., Vanskeligere å kjenne når magen ikke strekker på seg utover liksom. Jeg har morkaka på framsiden så det kan kanskje også ta imot noen få av støtene. Men ja, jeg kontakter nok legen neste gang, eller iallefall nevner dette ved neste kontroll.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå