Chiquita Bananas Skrevet 2. september 2006 #26 Skrevet 2. september 2006 Du må ikke at dårlig samvittighet fordi om du er i god form....Nyt det !! Jeg elsker alt med hvit sjokolade ellers er jeg ikke noe sjokoman... Nå stapper jeg i meg muffins og Pain au chocolat ) Uff....vekta mi lever sitt eget liv !!!! Men vi må da få lov til noe kos da etter 9 mndrs hard jobbing jo... jeg vet ikke hvordan sf målet mitt har blitt nå etter siste ktr, men magen ser ikke så stor iforhold til andres...men jeg har en del airbag rundt magen ;op hehehe..... Høygravid ja - gleder meg til det !! for da vet jeg at det ikke er lenge til babyen kommer ut ) Nå er jeg i 26 svangerskapsuke !! wææææ..... ble jeg ikke nettopp gravid ?? Hva har skjedd ?! Tida får fort synes jeg. Skikkelig kjipt da det sto : du går nå inn i 4 svangerskapsuke....!!! Så nå er det bare fryd og gammen og se tallene stige fort !!
Møøø Skrevet 3. september 2006 Forfatter #27 Skrevet 3. september 2006 I dag står det; 39 dager til termin.... ææææ nærmer seg ja!! Gleder meg virkelig til å bli kvitt magen. Nå er den bare i veien. Ikke får jeg puste om jeg bøyer meg ned, er et ork hvis jeg må knyte skoene... må helst lene meg godt tilbake etter et måltid, hvis ikke får jeg bare masse sure oppstøt, og tenk å kunne få på seg de gamle buksene igjen... *drømme, drømme* ;o) 26.uke ja, kommer snart til oss i 3.trim du da ) Velkommen skal du være ) Har sett du har vært på besøk innimellom da, lov det ) Holdt virkelig på å gjøre det store i stad da... Skulle bære med meg min 2 åring og min nevø på 2 år ned trappa samtidig... Vi har en bratt og skummel trapp, men jeg har jo gått der hundreogørten ganger, så det går greit. Men så mista jeg balansen og vi ramla alle 3 (eller skal jeg si 4...) Gikk heldigvis bra da, var ikke så mange trinn, men jeg må si jeg har kjent ekstra godt etter liv etterpå ja... Var litt hyl og skrik ei stund da, men de ble nok mest redde, slo seg ikke så mye. Nei, får vel se om narvesen har åpent enda jeg. Må ha noe mat. Rakk ikke ta med meg noe hjemmefra. Og mat må jeg jo ha ) Vekta bare øker... men men, satser på at jeg går like fort ned som sist. Da raste kiloene av meg etterat ammingen var i gang )
Chiquita Bananas Skrevet 3. september 2006 #28 Skrevet 3. september 2006 Uff jeg har virkelig lagt på meg....gubben finner masse bilder av meg for maaange år siden og da jeg ble sammen med ham og setter dem opp. Fordi jeg var en god del tynnere da....så han klamrer seg fast til den drømmen ;op Om 3 uker kan jeg flytte over - det gleder jeg meg til ) Har forspist meg på muffins og pain au chocolat ( Kjeder ræva av meg, vil bare kjedespise, er så trøtt og sliten uten grunn og ser på Per Pusling....Boring !! Godt at det gikk bra etter fallet - er farlig siden du er så langt på vei. Vi har en lang og bratt trapp ned til kjelleren, som regel bærer ikke jeg ting opp eller ned lengre -men gjør det av og til. Men det er skummelt fordi da ser jeg ikke hvor jeg trør. Jeg tviholder på drømmen om at når jeg ammer så raser kiloene og mer til ;op Håper bare amminga går bra slik at jeg kan gjøre det da !!! Har skikkelig mageknip i dag....håper at noe skjer snart så jeg får gått på do og bli ferdig med det !!!
Møøø Skrevet 3. september 2006 Forfatter #29 Skrevet 3. september 2006 Formen er jo så bra at jeg ikke klarer å ikke gjøre det jeg ikke skal gjøre (hvis du skjønte den...;o) ) Ikke det lureste å løfte 2 2-åringer på tilsammen 25-30 kg og bære de ned en bratt trapp når en er høygravid.... Men det gikk jo heldigvis bra da ) Kjenner det fortsatt litt i korsryggen etter ikea-skruingen på fredag, håper det går over da. Har fri i mårra, så jeg får prøve å ta det litt med ro da. (har jo masse jeg sku gjort da, så vi får se hva jeg klarer.....) På tirsdag skal min kjære levere snuppa i barnehagen for første gang. Jeg har kveldsvakt, men må nok opp tidlig og ordne henne da, men kan legge meg att etterpå ) Ble en pølse og pepsi max på narvesen i stad. Skikkelig søndagsmiddag med andre ord... Blitt en del vann i kroppen de siste dagene og. Fingrene mine ser nå ut som grillpølser... Ikke like lett å strikke lenger da... Har enda ikke fått begynt på det jeg skal strikke til veslesnuppa i magen... Ikke så god tid lenger nå da... Men så er det ikke meningen at det skal passe før hun er 2-3 mnd da, så sånn sett har jeg jo litt tid på meg ) Har fått en blodprøve på en pasient som er HIV-positiv. Heldigvis skal han ikke opereres, så foreløpig slipper jeg å gjøre noe med den. Litt ekkelt... heldigvis har vi ikke mange slike prøver i året. Må jo være ekstra forsiktig med en slik prøve, og typisk nok er det jo da en søler... Jeg nekter vertfall å gjøre noe med den så lenge jeg er gravid!! Men den kom i natt og jeg har enda ikke hørt noe, så vi slipper nok å gjøre noe med den. Likevel ekkelt nok at den står i kjøleskapet her..... (akkurat som at viruset hopper ut av prøven med en gang jeg åpner døra......)
Chiquita Bananas Skrevet 4. september 2006 #30 Skrevet 4. september 2006 Høres ut som en bra søndagsmiddag ) Vi hadde hjemmelaget stroganoffgryte siden jeg brente den på pose ;op så da måtte jeg lage en selv allikevel. Jeg kan ikke strikke så mye så da får jeg holde meg til å kjøpe ) Skjønner deg veldig godt med HIV pasienten - hadde vært livredd !! Håper noen kan avlaste deg så du ikke trenger å ta borti prøven... Nei, dette ble kort - men jeg er såå trøtt og må legge meg nå... Får skrive mer imorgen )
Møøø Skrevet 5. september 2006 Forfatter #31 Skrevet 5. september 2006 Hei ) på jobb igjen... De ringte i stad og sa de skulle operere HIV-pasienten, og lurte på svar på prøva... Jeg sa som sant var at vi ikke hadde rørt den... Og siden pas bare hadde en absess de skulle skjære bort (altså minimal risiko for at han skal ha blod) så slapp jeg å røre den ) Litt letta da ja! Måtte jo tatt den om de hadde krevd det... Glad jeg slapp ja!! Måtte måle blodtrykket mitt i stad da, fått så mye vann i kroppen de siste dagene... Hadde steget litt, men er fortsatt bra. Ligget på 100-110/60 frem til nå, i stad var det 120/70. Så det er laaangt fra noe faretruende. På søndag kveld da jeg kjørte hjem fra jobb begynte det å prikke i ansiktet mitt, akkurat som at det skulle dovne bort... Over kinnbena på begge sider... Litt ekkelt. Men jeg har ikke merka noe siden da. Får se an formen noen dager til, men er nok mulig jeg bør sykmelde meg snart ja... Gidder ikke ta det helt med ro hjemme for at jeg skal kunne jobbe de siste 2 ukene vertfall! Da er det bedre å sykmelde meg, vertfall 50%. Ja,ja, får se an formen. Ryggen har ikke blitt noe bedre heller da, men den blir kanskje ikke bedre av å pusse lekestue-gulv med pussemaskin og lakkere et strøk i går og et i dag... ) Har som sagt ikke tid til å ta det med ro.... Var jo strålende vær i går, så jeg vaska masse klær str 50-56. Er jo så smått... Kan ikke huske at snuppa var så liten jeg... Så nå er klærne rene og pakket ned i skuffen sin ) Hentesettet er pakket i sykehusbagen ) Begynner å bli klar nå ;o) Snuppa vår kom jo 16 dager før termin, så hvis denne snuppa har det like travelt som storesøster kommer hun om 3 uker fra i dag... Ikke lenge igjen... Snakkes da vennen )
Chiquita Bananas Skrevet 5. september 2006 #32 Skrevet 5. september 2006 Det nærmer seg med stormskritt !!! Gleder meg til det er min tur - blir såå spennende... Håper min kommer 16 dager før termin ;op Blir spennende å vaske og legge sammen klær i skuffa - nå ligger dem klar i skuffa med merkelapp... Du må ikke overdrive og tvinge deg til å jobbe når du er dårlig !! Det er ingen som tjener på det og som klapper deg på skulderen. Og ikke utsette deg for noen risiko ... I dag var jeg på Drammensbadet og svømte litt, men padlet med beina da - fikk litt vondt i magen eller det var ubehagelig da jeg kjente veldig godt kulen i magen... Snakkes vennen som er høygravid !!!! ;op
Møøø Skrevet 6. september 2006 Forfatter #33 Skrevet 6. september 2006 Ble ikke noe jobbing på meg i kveld... Ringte legen i dag tidlig og fikk sykmelding i første omgang ut denne uka, for legen min er på kurs denne uka. Skal ringe henne på mandag, blir sikkert sykemeldt resten av tida tenker jeg. Ryggen er ikke så verst, men har en del vann i kroppen, slippersene er trange når jeg står opp om morgenen... Og så er jeg innmari varm innimellom på dagen, så det er nok best å ta det med ro tenker jeg. Bruke energien min på storesøster i stedet ) Skal en tur på jobb i mårra da, og en liten tur på tirsdag. Har noe papirer jeg må ordne opp i før jeg går ut i perm, men det er jo ikke slitsomt, så det skal jeg nok klare ) Det skal vel være bra å svømme om en har bekkenløsning? Men ikke noe moro når det er vondt da... Lakkert siste strøket på gulvet i lekestua i dag da. Tar det i rolig tempo så går det nok bra... En haug med lister i kjelleren her som venter på noen strøk da... kjedelig... men men, får ta litt og litt, så går nok det og ) Nå som jeg er sykemeldt kan slipper jo stress med jobben vertfall, så da får jeg nok tid ) Blir nok ikke så mye tid første tiden med liten baby i huset vertffall. Og hadde i grunn vært greit å bli ferdig til snøen kommer... Vi snakkes ;o)
Chiquita Bananas Skrevet 6. september 2006 #34 Skrevet 6. september 2006 Hehehe....du tok til fornuft til slutt ja ) Så bra - da kan du lade opp og være frisk og sterk til fødselen... Blir litt mer bimming på deg da kanskje - er jo ikke så mye mer å gjøre ellers vel ?? hehehe.....du har vel nok å henge fingrene i. Svømming skal være bra, men det er litt greit å vite hvordan man skal gjøre det. Fikk jo vondt i magen og det var skikkelig ubehagelig å svømme bryst. Imorgen blir det en travel dag - skal stå opp tiiiidlig og lage matpakke til gubben. Er det minste jeg kan gjøre siden jeg er alltid oppe tidlig pga. alle dobesøkene gjennom natta, så må jeg støvsuge og vaske i huset, bake 2 kaker og lage middag til meg, ei BIM venninne og gubben. Så kommer en liten gjeng BIM jenter her på kakekveld hos meg....Det blir gøy ) Blir litt trangt om plassen - hehehe...og alle disse store magene da !! pytt pytt - så lenge de får kake så er dem fornøyde. Merkelig at det er så mange kakemonstre i denne gjengen ;op Så da blir det litt press på meg - wæææ....håper det blir nok da....Men vil ikke ha rester igjen slik at jeg stapper dem i meg !! Gikk ikke så bra med bløtkakerestene forrige gang som forsvant i munnen min... Men jeg skal nok finne tid til å stikke jevnlig inn på bim så jeg ser deg nok her inne ;op God natt !! Må legge meg nå..
Møøø Skrevet 7. september 2006 Forfatter #35 Skrevet 7. september 2006 Ikke tid til bimming vettu, brukte halve dagen i dag på kjøpesenteret.... Klarte å motstå å kjøpe noe mer til babyen da... Kommer jo til å få en hel del, dessuten har jeg egentlig nok allerede.. Siden du er så godt i gang i dag kan du gjerne komme hit og vaske litt og, du er jo i så bra form med bekkenløsningen din. ;o) Ser ikke ut her nemlig og skulle gjort mye for å ha hushjelp akkurat nå..... Får ta det i mårra kanskje... Skal da bake 2 kaker og. Kordirigenten min sin datter skal konfirmeres og jeg skal lage 2 eksemplarer av min berømte ostekake ) Satser på at det blir litt igjen, så jeg kan smake på restene på øvelsen på mandag, hvis ikke må jeg nok bake en sjøl... Men en hel kake blir litt for mye på en person.... Ser ut til at jeg får bredbånd i mårra eller lørdag da ) SKal bli en befrielse å slippe å krangle med denne hersens data'n her ja... Håper virkelig at jeg har fri utsikt til den derre antenna da, så det virker her... Ikke alltid fordeler med å bo på bygda.... Lykke til i kveld da! kos dere!! Vi snakkes )
Møøø Skrevet 8. september 2006 Forfatter #36 Skrevet 8. september 2006 Åssen gikk det i går da? Fikk du hjelp til å spise opp kakene? Vært flink i dag jeg, vaska hele 1.etg og bakt 2 ostekaker til en konfirmasjon i helga. Så nå må jeg nok ligge på sofa'n resten av dagen... Lurer på om snuppa kan ha festa hodet nå. Ikke mulig å bøye seg ned uten å sitte på huk vertfall... Skal til legen på tirsdag, så jeg får vel høre da. Skal ringe på mandag da, må få ny sykemelding, mulig jeg må dit på mandag i stedet da, men skulle ikke tru det var noe vits... Legen min har vært på kurs i 2 uker, så mandagen er sikkert fullbooket... i tillegg må hun jo ta inn ø-hjelp, så jeg håper jeg kan beholde timen på tirsdag i stedet jeg... Tenkte jeg skulle få henne til å skrive ut resept på spiral og, tenkte å sette inn den på 6-ukersktr etter fødsel. Greit å ha ordna det på forhånd, så jeg slipper å dra dit enda en gang etter fødselen liksom... Er ikke sikkert det blir flere ktr på meg heller nå da, hos lege. Skal til JM uke 38, håper på å føde før evt ktr uke 39.... (jada, vet jeg er optimist...;o) ) Ha en super helg da Hebbievennen!! Vi snakkes.
Chiquita Bananas Skrevet 9. september 2006 #37 Skrevet 9. september 2006 Fy søren jeg gidder ikke bake mer !! Sjokoladekaka ble kompakt - tror det var oppskrift på en mer konfektaktig kake - kunne dem ikke skrevet det da !! Jeg liker langpannekonsistens...Smakte godt da Gulrotkaka juksa jeg på da - var en miks på boks, men glasuren som jeg lagde selv var så tynn og osten ble ikke skikkelig blanda ut ;op Så hvis den ostekaka di er suuuuuuperenkel å lage så tar jeg gjerne i mot oppskrift så jeg ikke driter meg ut lengre ;op hint hint....hehehehe....Neste gang kjøper jeg og trykker kaken litt skjev og roter til glasuren så tror alle at jeg har laget den selv. Ble myyye kake igjen, men jeg har spist litt - fy meg......og leieboeren skal få noe kake også. Så flink du har vært da !! Håper du er oppegående i dag da.... Jasså - så hvis man ikke får satt seg på huk så er det fordi det er et hode i veien ;o) Gleder meg til jeg er så langt - ikke alle disse plagene, men fordi det er snart over... Hehehe....så du skal stoppe formeringen din etter puddingen er ute ;op Jeg har ikke valg og må kjøre på - er jo så treig av meg. Gammel røy snart vett du - kan ikke stille i Guiness rekordbok som verdens eldste mor som fortsatt føder fordi hun er så treig. Jeg håper for din skyld da at du føder før ktr uke 39 ) og at jeg føder 1-2 uker før termin ))) Da hadde jeg blitt glad.... Ha en kjempefin helg du også kua mi ;o)
Chiquita Bananas Skrevet 10. september 2006 #38 Skrevet 10. september 2006 uff da....øverst på side 3 - skal bumpe denne jeg.....
Møøø Skrevet 11. september 2006 Forfatter #39 Skrevet 11. september 2006 Kommet ned på side 2 igjen nå... Forsvinner fort disse trådene... Har enda ikke fått bredbånd (arrrgggg...) så jeg må slite med den gamle data'n litt til... De ringte på torsdag for å høre hvilken antenne de skulle koble routeren mot og skulle sende den samme dag. Den skulle bare sendes fra Gjøvik (dvs 27 km fra meg...), så jeg burde jo fått den nå da!! Kan jo ikke stole på posten lenger... Kunne like gjerne henta den sjøl... gått mye raskere det!! Får håpe på postmannen i mårra da... Ostekaka er kjempelett og kjempegod!! Her er oppskrifta: Bunn: 200 g margarin (eller smør) 200g mandler 200g bixit Kjeksen og mandlene knuses, smøret smeltes og blandes i. La bunnen stivne før du gjør resten. 200g philadelfia naturell (ikke light) 1/3 l fløte 1 beger lettrømme Litt sukker (2-3 spiseskjeer) 2 ts vaniljesukker 1 pk sitrongele fløten piskes til krem, resten blandes i. Geleen lages med halv mengde vann, avkjøles litt før den blandes i. Kan pyntes med revet sjokolade, friske bær el.l, bruk fantasien ) Eller du kan gjøre som meg; lage gele og ha på toppen ) Jeg pleier å bruke bringebærgele. Lager den med halv mengde vann, men det gjør du som du vil med, kommer an på hvor høyt du vil gelelaget skal være... Men husk på at kaka må ha stivnet før du har på geleen da ) Og at geleen ikke er kokvarm... Jeg har en fin form i aluminium som er formet som er hjerte, hel form (sånn som du får kjøpt som Ole-Brum-form o.l), da lager jeg bare kaka opp-ned, trenger ikke pyntes med noe mer, er fin i seg sjøl ) Lykke til ) Ringte legen i dag da, så jeg slapp å dra dit i dag, skal dit kl 14 i mårra. Så da får jeg levere snuppa i barnehagen og så sitte noen timer på jobb. Vært godt å slippe å jobbe de siste dagene ja! Har litt mer overskudd. Ryggen verker ikke heller, enda jeg ikke tar det så mye med ro som jeg vel egentlig burde... Fortsatt tenkt jeg skal ta de nattevaktene jeg har i slutten av uka da, får høre hva legen trur da... om det er forsvarlig å la meg jobbe 50%... Nei, nå er det ei som roper her, postmann pat-dvd'n er vel slutt tenker jeg ) Vi snakkes!!
Chiquita Bananas Skrevet 11. september 2006 #40 Skrevet 11. september 2006 Hmmm....hørtes overkommelig ut den kaka der !! Men....her kommer spørsmålet !! Etter man har pisket kremen skal man ha den kokte geleen som er avkjølt i kremen ?? Og når du mener geleen oppå toppen - er det ekstra gele utenom eller at man velger å ikke blande geleen i kremblandingen ? Jeg må skjerpe meg med kakespisinga !! Skal til JM imorgen og gruer meg. Har lagt på meg, men vet ikke hvor mye og om det er for mye !! Har blitt mye usunt i det siste, men jeg har vært mer aktiv de siste månedene enn det jeg var tidligere.... Du må hvile !! Ikke stress nå før du skal føde - du blir i nok aktivitet snart ;op Har kasta masse søppel idag, men nå er det søren meg en ny haug utenfor !! Fikk et nytt tv i dag og nå er det masse papp ute....Men vi skal en tur til dynga i neste uke. Snakkes da ..... Gubben har bursdag imorgen så da blir jeg nok inne på BIM før til kvelden eller noe ute på ettermiddagen hvis han får en langdag... Gleder meg som en gal å gi ham presangene - holder på å røpe meg hele tiden. Er dårlig på hemmeligheter !! Har kjøpt morgenkåpe til ham fordi han springer så mye naken her fordi han drøyer å kle på seg når han skal skifte til treningsbukse... ;op hehehe.....og BUZZER playstationspill....han har hatt lyst på den lenge og nå har han jo fått et gigantisk tv som han kan spille på ) Også skal jeg ta ham med ut på middag og spise Dim Sum i Oslo som han digger......
Møøø Skrevet 14. september 2006 Forfatter #42 Skrevet 14. september 2006 Hei vennen!! Jepp, sitrongeleen skal i kremen. Og geleen på toppen er utenom ja. Jeg spiser altfor mye snop og er ikke i aktivitet i det hele tatt.... Så vekta har visst gått opp ja... men er ikke lenge igjen nå, 2-4 uker ) Så da får jeg ta et skippertak etter jeg har født. Satse på å bli kvitt alle kiloene da. Så koselig feiring med din kjære da ) Min kjære har ikke bursdag før i januar han. Passer alltid bra å handle klær på salg til han ) Har et bursdagsraid i familien nå fremover da,, har (som jeg kanskje har nevnt før) 3 søstre, med til sammen 4 barn. Så det hele starter med at en av nevøene mine har bursdag 13.sept, bestevenninna mi og et fadderbarn 15.sept, mamma 18.sept, et annet fadderbarn 23.sept, lillesøster 1.okt, en annen nevø 11.okt og til slutt meg den 19.okt... Så fremover blir det nok ukentlige bursdagsfeiringer... I tillegg kommer jo da vår lille Ruth inni der et sted... Veldig koselig med bursdager da, men blir litt intenst med så mange på en gang... Litt dyrt og... Jeg skal bli tante igjen da ) Min lillesøster som bor 800 m fra meg skal ha nr 2 i mars ) Blir moro! Vi får jo 6 mnd perm sammen, så da kan vi finne på masse gøy ) Er hjemme alene for første gang i dag... Snuppa ble med pappa'n sin i barnehagen. Veldig rart å være hjemme alene. Får nyte det så lenge det varer, om ikke lenge har jeg jo en baby her... Masse planer i dag da, så jeg får se hvor mye jeg gidder å gjøre. Snakkes ;o)
Chiquita Bananas Skrevet 14. september 2006 #43 Skrevet 14. september 2006 Halla på deg ) Så kos at lillesøstera di skal få en baby - og så nærme hverandre !! Blir dyrt med alle bursdagene - så det gjelder å være kreativ så man ikke tømmer helt bankkontoen..... Ååååå.....nå er jeg sååå stappmett. Har nettopp spist middag og gubben tvang i meg et stoooort stykke iskake fordi han hadde lyst på det. Får skrive mer senere - må legge meg ned....
Møøø Skrevet 14. september 2006 Forfatter #44 Skrevet 14. september 2006 HURRA!!! Nå har jeg fått fiksa bredbåndet!! ) Så nå slipper jeg å krangle mer med gamlepc'n og kan bare kose meg med den nye!! Du og du hvor raskt det går... ) Ikke fått ordna så den er helt trådløs, men kan vertfall sitte i stua ) Fikk gjort noe av det jeg hadde planer om i dag da. Lakkerte 2 strøk på mye i lekehuset og rydda bort blomstene som jeg hadde i urnene mine ute. De var ikke noe fine lenger, så da er det jo bare dumt å vente til frosten kommer... Ble ikke noe vasking inne da, men men, det tar vi en annen dag... Håper på å bli ferdig med lekestua til snuppa i løpet av helga, så hun kan "flytte" inn snart ) Hun får jo selvfølgelig ikke bo inne lenger nå som babyen snart kommer. ;o) (jada, Hebbie, bare ring barnevernet...;o) ) Får vel rydde litt her, før 24 begynner. Må jo ha med meg Jack Bauer vettu ) Blir nok mer bimming på meg og nå ) Så lettvint og raskt som det har blitt her nå ) Snakkes!!
Chiquita Bananas Skrevet 14. september 2006 #45 Skrevet 14. september 2006 Gratulerer !!!! Er jo kjempeherlig å sitte i stua og ha internett tilgjengelig enn å sitte helt alene inne på kontoret... Hehehe....men jeg er jo helt enig med deg. Inn med det nye og ut med det gamle ;op Så aktiv du har vært da ) Flinke jenta si det !!!! Gleder meg til vi skal gjøre slikt..Har kjøpt bord med parasoll og stoler til ungen, men det er beregnet for 3 år og oppover !! Blir litt lenge og vente, men er så mange andre barn rundt her som er eldre som vi nok kommer til å få besøk av så da får vi nok brukt det. Håper Junior vokser fort opp ;op Har fått henta et lass med møbler, var visst mye mindre igjen enn jeg trodde. Fy søren gubben er dårlig å se løsninger. Sa at det ikke var plass til tingene mine - duh....alt går inn på den lille delen på rommet nede !! Og jeg sa at vi kunne stable på høykant slik at det ble plass til alt..Skal ikke stole på ham lengre.. Så nå er det bare en liten tur igjen som vi tar på søndag så er vi ferdig og da får vi det rommet oppe frigjort - som han ønsket. Var som å spille tetris nede ;op stable og trøkke inn...Trodde gutter skulle være flinkere på det området ;op Kjente det ble litt tungt for meg, men har ikke fått kynnere så da er det nok heeelt greit. Håper det blir mer bimming fra deg - tråden vår ender jo raskt på 2 eller 3 side...og det er så kjedelig her inne - så jeg sjekker for det meste bare om noen har skrevet på trådene eller så hopper jeg ut igjen. Snakkes vennen....
Møøø Skrevet 15. september 2006 Forfatter #46 Skrevet 15. september 2006 Gubben har nå tatt kvelden, så alene på en fredagskveld kan jeg nå sitte på nettet og bimme litt ) Han skal tidlig opp i mårra, så da vil han vel ha litt søvn... Men litt for meg da... Dessuten driver han å slanker seg litt om dagen, så da legger han seg tidlig, så han slipper å tenke på å snoke i skapene her... Han var årets Grete Roede-slanker i 2001, gikk ned 52 kg! ) Kjempeflink var han!! Stort sett holdt vekta siden, men det hender det sklir ut litt og at vi koser oss litt for mye innimellom... Så nå må vi spise litt ekstra sunt en stund igjen. Greit for meg, trenger ikke akkurat flere kilo nå.... Er deprimerende nok å gå på vekta... Vært litt flink i dag å da, fikk lakkert listene og taket i lekestua. Så da blir det et strøk til i mårra, så trur jeg nesten jeg er ferdig ) Nei forresten, har igjen litt hvitmaling på noen stolper og litt utvendig, men det er jo fort gjort ) Så da kan vi feste lister og flytte inn møbler på søndag ) Blir nok fint!! Og skal bli veldig godt å få flytta noen leker ut av kjøkkenet mitt.... Så jeg får plass til lekegrinda til lille Ruth... Må ta det med ro du da, bekkenløsning og greier, ikke lurt å flytte møbler da vel?? Jeg har masse kynnere om dagen. Og snart har jeg ikke sko som passer... Må vel dra på føden i gummistøvler..... :op Er mest inne her for å svare på tråden vår og ei jeg skravler med på 3.trim. Ikke alltid det er så spennende innlegg ellers.... Nå kommer du vel snart til oss? Rekker vel inn før jeg forsvinner derfra?? God helg da:o) Ha en fortreffelig aften )
Chiquita Bananas Skrevet 16. september 2006 #47 Skrevet 16. september 2006 Hadde du det koselig med en kveld fri alene og kan bare gjøre jenteting ?? Så imponerende å slanke seg så mye og attpåtil få en pris på sin innsats ) Jeg tror at jeg er på stedet hvil og har ikke lagt meg mer tiltross for usunn mat, men har blitt mye mer aktiv og drikker masse vann og spiser litt sunnere mat utenom kakene ;op Kjempekjekt når gubben sier at han ser at jeg ikke har lagt på meg og hvis jeg fortsetter og holder meg borte fra kaker og slikt frem til fødselen så ligger jeg bra an. Han er treningsnarkoman hehehe....men det er lenge siden han trente aktivt - venter på at en fyr skal bli frisk så han kan trene skikkelig med ham. Så jeg skal skjerpe meg og drikke masse vann og jasmin te ( prøver å finne om teen er trygg å drikke når man er gravid. Elsker sånn te og har drukket det når jeg er på kinarestaurant) og spise sunnere og jevnlig. Han sa at etter jeg har stått opp om morgenen og laget en skikkelig nistepakke og laget middag når han kommer hjem så har han gått ned i vekt fordi han spiser jevnlig gjennom dagen og mer sunt...Er kanskje jeg som burde miste kiloene !! Jeg må være med å bære møbler fordi kameratene hans stiller ikke opp - blir så gaaal, så da må jeg gjøre det selv. Men han er veldig obs på meg og vi tar det i mitt tempo. Men de aller tyngste skal han få vennene sine til å hjelpe ham med. På fredag så hopper jeg over til deg ) Yuuhuuu....gleder meg masse !!! Rekker å komme innenfor døra før du stikker og føder ;op Ha en fin helg du også....nå skal vi ut og se på dress til gubben. Han har brukt en fra tenårene !! Skal i barnedåp neste helg og han må se litt ordentlig ut...sist gang hadde han tatt feil og tatt mitt slips som jeg har brukt i jobbsammenheng. Var for liten for ham, men tenkte ikke mer på det. Så det etterpå i barnedåpen at slipset var jo mitt. Som om han ikke så teit ut fra før av i en utgått dress og så gikk han med et for kort lite slips.... Kos deg videre - er innom i kveld. Skal prøve meg på indisk mat til gubben - skal se om han liker det....
Møøø Skrevet 16. september 2006 Forfatter #48 Skrevet 16. september 2006 God kveld i stuen ) Gubben har ikke lagt seg enda i kveld da ) Koselig med litt selskap da ) Akkurat sett på Skal vi danse med Richard Gere og J.Lo. Søt film ) Nå er lekestua innflyttingsklar da ) Jeg skrudde lister til den store gullmedalje i ettermiddag ) Får vaske litt der i mårra, så kan vi flytte inn litt møbler og litt ) Blir koselig! Skal i bursdag i mårra og da, til mamma'n min ) Hun bor bare 1 km fra oss, veldig kos å ha mamma så nærme!! Du er hjertelig velkommen på fredag!! Syns egentlig ikke det er lenge siden vi "møttes" på bli gravid og 1.trimester... Tida går fort ja!! Du har ennå noen uker igjen, men jeg håper snart på å få igjen magen min ;o) Ha en fortsatt fin kveld da, ble det bra med indisk? Spiste på en indisk restaurant i Thailand for noen år siden, ba om mild mat, sterkt likevel ja.... Gikk ned litt vann den kvelden.... )
Chiquita Bananas Skrevet 16. september 2006 #49 Skrevet 16. september 2006 Har nettopp sett DaVinci koden - var bra ) Litt freaky med noen ekle mennesker... Så flink du har vært !! Endelig ferdig....nå skal jenta få kooooooose seg der inne. Skulle ikke hun flytte inn der da ;op siden babyen kommer snart ??? Tusen takk - hopper inn på 3.tri med et stort brak !! Pga. fettet mitt hahahahaha.........Blir så gøy - siste etappe !! Har jo venta så lenge på babyen at jeg er klar jeg ) Og jeg gleder meg til å se om jeg faktisk holder det jeg lover eller ønsker. Håper virkelig at jeg er så motivert til å trene hardt slik at jeg kan komme meg i trivselsvekt - jeg holdt jo på å slanke meg før jeg ble gravid fordi jeg ikke ønsket å ha for mye overflødig vekt siden jeg visste at man la på seg under graviditeten. Veide 10 kg for mye da jeg ble gravid, håper bare at hvis jeg skjerper meg og er mest mulig sunn i slutten nå så går det greit når jeg er klar for å trene. Har masse å ta av ;op Blir spennende å se hva vekta blir på etter babyen er ute - hva jeg har å starte fra......Har helt glemt ut hvordan det er å være normal ;op Ble ikke indisk i kveld allikevel ( vi har synda !! Jeg kjørte og kjøpte kebab...han ville ha hamburger og pommes frites og jeg ville ha kebab, og da ville han også ha det. Men jeg skal lage maten i morgen - det blir spennende. Er herlig å ha tid og ork til å gjøre litt ekstra....da blir det som regel sunnere mat med noen utskeielser... Da jeg var i Thailand så var jeg overlykkelig for at de serverte frokostbuffet på det hotellet vi var på første natten - masse asiatisk mat. Noe var skikkelig sterkt - så jeg måtte tilbringe de første timene på hotellrommet i nærheten av do....hehhehe har litt sart mage for sterke ting. Men etter jeg ble gravid så har jeg fått behov for litt sterkere mat.....men det er ikke veldig sterkt da. Men til vanlig liker jeg ikke noe sterkt. Ha en god natt da vennen så snakkes vi nok i morgen ;op
Møøø Skrevet 17. september 2006 Forfatter #50 Skrevet 17. september 2006 Sitter du på nett når andre sover du da? Sover dårlig om nettene jeg da, finner ikke rett stilling... Og så er jeg fortsatt forkjøla, så jeg er tett. Det gjør jo ikke akkurat nattesøvnen noe bedre... Men men, kan vel bare begynne å forberede meg på minst 6 mnd uten en sammenhengende nattesøvn.... Heldig du, som bor sånn til at du bare kan dra og kjøpe mat en lørdagskveld... Jeg bruker 25-30 min til byen, så da er jo maten nesten kald innen jeg er hjemme... Ikke bare bra å bo på bygda nei... Nå har vi hatt innflyttingsfest da ) Bestemor kom med firkløverkake og jeg hadde med kakao ) Snuppa fant frem asjetter og kopper og styra og ordna i huset sitt ;o) Har hems inni der og, så hun var oppå der og ) Skikkelig stas med eget hus ) Den ene bikkja satt utenfor og sikla på kake.... (den ene labradoren til svigers) Får vel støvsuge litt her jeg nå, skal snart i bursdag. Ha en fin kveld da! Vi snakkes ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå