Gå til innhold

Hjelp, kontraken min går ut å jeg er sykemeldt?????

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er sykemeldt å konrakten min går ut i aug, hva skjer med retten til fødselspenger da, vi skal bli gravide nå er planen, med prøverør..

Jeg må vell få lønnen min fremover eller???

er det noen som har peiling på dette?????

Fortsetter under...

Er ikke helt sikker, men tror kanskje du må melde deg arbeidsledig- og da vedlegge attest til Aetat på at du er sykemeldt slik at du ikke kan søke jobber. Da vil du motta ca 65% av nåværende sykepenger som nye sykepenger i tilfelle.

Hei, forsett å sykemelde deg og ikke meld deg arbeidsledig. du vil da få like mye utbetalt som da du jobbet.

Hvis du klarer å sykemelde deg til permisjonstiden får du like mye lønn i fødselspermisjon som i arbeid fordi sykemeld regnes som arbeid.

Håper det hjalp.

Ikke meld deg arbeids ledig da får du bare 65 % av det du fikk i lønning

Ja, hvis man er sykemeldt når permisjonen begynner beregner de utfra "beste 6 av de 10 siste mnd" i inntekt.

Men er ikke problemet at hun ikke vil få sykepenger lenger fra TK fra den dagen vikariatet går ut..? Slik at hun kan risikere å gå flere mnd uten inntekt før hun så får fødselspenger?

Det er jo også begrenset hvor lenge man kan gå sykmeldt. Hvis du ikke er gravid enda er det jo en stund til du går ut i permisjon.

Tror du bør sjekke med trygdekontoret hvilke rettigheter du faktisk har.

Forhåpentligvis blir du snrt frisk nok til å få deg en ny jobb.

Lykke til.

Annonse

hei :)

er i samme situasjon som deg. min kontrakt går ut i august, og jeg skal føde i feb. fikk beskjed av trygdekontoret å frisk melde meg og heller være arbeidsledig. jeg gikk selv inn på trygdekontorets hjemmesider fant ut at det må jeg ikke gjøre, da mister jeg masse penger. hold deg sykemeldt vist du kan!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...