Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Kan man bruke nesespsay når man kan er gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags nesespray tenker du på? Jeg har bihuleproblemer, og bruker vanligvis nasonex,(kortisonspray), denne får jeg ikke lov å bruke. Fikk beskjed om at det beste ville være å bruke en saltvannspray. Det hjelper litt iallefall.. Har alltid tett nese uansett, men det blir jo verre når man er gravid.

Mvh. meg :)

Skrevet

Jepp. Bare husk å følge vanlige rettningslinjer. Det vil si IKKE bruk den mer enn 7 dager i strekk:)

Skrevet

Vet ikke helt hvordan det er med sånn førkjølelsesnesespray, men man skal hvertfall ikke bruke sånn alergispray. Jeg har brukt saltvannsspray, funker ikke like bra som vanlig, men hjelper i allefall litt.

Skrevet

Ingen problem å bruke nesespray under graviditet så lenge du holder deg til bruksanvisningen. Jeg har brukt barnesprayene (2-10 år) for å være på den sikre siden, de funker kjempefint på meg.

Skrevet

Hei,

Da jeg gikk til min fastlege fikk jeg beskjed om å ikke bruke nesesprey. Jeg er ekstremt allergisk og klarer meg ikke uten flere typer nesesprey gjennom sommeren. Jeg har to onkler som er gynekologer og da jeg snakket med dem sa de at det er ikke farlig å bruke nesesprey (inkludert nasonex, som jeg bruker) Dersom ikke mor har det bra har heller ikke barnet det bra. Vi trenger optimal mengde oksigen i svangerskapet for å ha det best mulig. Når det gjelder nasonex så inneholder den kortison, derfor mener mange allmenleger at man ikke skal bruke den, men onkelen min kunne fortelle at dersom de er redd for fortidlig fødsel injiseres kortison i store mengder for å forhindre dette. Med andre ord, det er ikke farlig med små mengder kortison i svangerskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...