Gå til innhold

HIV-test...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I følge norsk lov skal man ha lov til å nekte, eller det vil si de må egentlig ha din godkjennelse før de tester. Jeg vet også at dette ikke på noen måte praktiseres særlig mye i Norge. De tester som regel for HIV uten å spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen SKAL spørre. Gjør han ikke det bryter han loven, og du kan melde han inn!!! Legen min har spurt meg begge gangene.

Problemer er at om du sier nei til testen, så blir du behandlet som hiv-positiv før, under og etter fødsel, siden de ikke vet det sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er vitsen i å ikke ta den.

Skulle du nå være så uheldig å ha fått det må det jo være greit å vite det slik at man kan ta bedre vare på seg selv og ikke minst barnet.

Sannheten kommer jo fram før eller senere allikevel.

Ta ansvar og ta prøven og følgene av den, ikke minst for barnet sin skyld.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du ikke hiv-teste deg? For min del synes jeg det er godt med alt som kan testes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo men du setter og andres liv i fare ved å være uforsiktig med smitte om du skulle hatt det, dessuten finnes det nå ny medisin som KAN kurere HIV på tidlig stadium,. IKKE TULL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet endel med hiv pasienter. Selvfølgelig kan du dø uten å vite, men jeg tror at før eller semnere finner du det ut. De er ikke så friske på slutten, de er et helvete flere av dem har. Det å ikke ville vite er vanvittig egoistisk. Ikke bare med tanke på barnet , men også den stakkars faren spm da kan være smittet. Og også vi som er gravide og jobber i helsevesenet som bryr oss om det vi har i magen. Du utsetter flere for personer for farve ved å ikke ta forhåndsregler dersom du er smitte.

Håper du tar til fornuft, ikke for din egen del, men for den lille spiren i magen din!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

 

Tusen takk for mange svar!

 

Dere fikk meg til å skjønne at denne er viktig, ikke bare for meg selv!

 

Jeg har nettopp vært og tatt denne prøva, takket være dere =D

 

Var ganske redd, redd for blodprøver generelt. Men det gikk bra..

 

Så får håpe på negativt svar!!

 

:)

 

Igjen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...