Gå til innhold

HIV-test..

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vet ikke egentlig, men jeg vil anta at de vil være mye mer forsiktig ift. til smitte og sørge for å dekke seg til fra topp til tå, samtidig som de mest sannsynlig vil føle at det er en ubehagelig situasjon. Men uansett skal de jo beskytte seg mot blod fra andre mennesker uavhengig smitte fra HIV. Legen min sa klart i fra at jeg kunne unngå HIV test, men at jeg da ville bli sett på som "litt rar". Hvis man ev. har HIV er jo dette viktig å vite ift. graviditeten, og derfor en ekstra god grunn til å teste.

Annonse

Legen min sa også at man kunne velge å ikke ta den, men at man ville bli behandlet som en som er smittet. Eksakt hva dette går ut på vet jeg ikke, men du kan jo tenke deg selv dersom du visste du hadde med en hiv positiv pasient å gjøre. Tror nok de vil behandle barnet ditt som mulig smittet også.... Spør du meg hørtes det ikke ut som om det var verdt det å unnlate å ta denne testen samtidig.

Du kan, som det sies lenger oppe, velge bort HIV-testen. Men, er det ikke bedre å vite? Om ikke for din del så for babyen sin del? Hvis du er negativ så er jo alt topp, men skulle det vise seg at du er positiv så kan de sette deg på medisiner som gjør at du mest sannsynlig ikke smitter fosteret og du vil da forlenge ditt eget liv også.

Lykke til:)

• 5 måneder senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...