Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man har det under dyna om sommeren (både i vogn og seng?), bruker man det til noe mer?

Tenkte lage liste over alt vi trenger å ha med én gang, til babyen kommer hjem.

Forslag til liste mottas med takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror jeg kommer til å bruke helseteppet til å tulle inn babyen med. Iallefall i begynnelsen. Lister tror jeg de som venter nr. 2 skal få komme med, hehe:)

Skrevet

Vi tulla babyen inn i helseteppet den første tida. De to helseteppene våre er MYE brukt!!! I vogn, i seng, i bil, på golv, til inntulling, i lek, som dokkedyne og dokkepledd.... osv. Det er også godt å ha som "dyne" nå midtsommers når det er for varmt for 2-årignen min å ha hel dyne på :)

Skrevet

ok, takk

Lag gjerne liste over ting som er lurt å ha med en gang! :D

Skrevet

Får kanskje tid til å lage liste ikveld :) Neida den er ikke så lang, men jeg er ikke hjemme før ikveld.. hehe :)

Skrevet

kjempeflott hvis du kan gjøre det :)

Skrevet

Det er ikke all verdens en trenger å ha i starten faktisk. Jeg er heller ikke helt sikker på hva du mener på "med en gang" og hva du ser for deg på lista....

Det vi i hvrt fall hadde bruk for med en gang var

- vogna (selvsagt)

- noen få sett med klær

- helseteppe

- flanellsduk (sånn teppe de bruker inn ihelseteppet på sykehuset)

- smokk (enormt suttebehov og ømme bryst)

- bleier

- kluter (ikke våtservietter, men vanlige vaskekluter)

- babyolje

- badestamp

- håndklær

- gulpekluter

- ammepute/annen pute som støtter opp når du skal amme, og før man helt har kommet inn i teknikken

- enkel og grei mat for mor (ikke helt lett å lage middag i starten når ungen hyler bak deg og du plutselig må amme...)

- styrke til å si "nei takk, gjerne litt senere" når folk ringer og vil komme på besøk de første par ukene... hehe :)

- kaffebrød i frysern i tilfelle du ikke rekker å nekte folk å komme

- tlf.nr til mamma så du kan ringe og grine litt når du er sliten

- tlf.nr. til gubben på jobb så du kan ringe og le når noe flott har skjedd

- en snill og flink pappa som koser med knøttet akkurat lenge nok til at du får tatt deg en deilig og oppfriskende dusj

- såpevann til å skylle underlivet (fåes på apotek)

- myke, gode klær til deg selv

Ja det er lista mi i hvert fall :) si gjerne fra om du lurer på noe, jeg kommenterer gjerne. Eller stryker/legger til etter innspill, hehe :)

Skrevet

innholdsrik og på slutten underholdende liste :)

takker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...