Gå til innhold

Februar: Hvordan går det med dere?


Mamma 10 uker på forskudd

Anbefalte innlegg

Er så sjelden jeg er innom her. Tydligvis mange med meg, siden det ser ut til å være stille på forumet :)

 

Hvordan går det med deg og dine småttiser der ute? Få høre litt nå da fra dere, hvordan uviklingen går.

 

Jenta mi er nå snart 8 måneder gammel, men jeg regner alltid utviklingen fra termin, så 5,5 måned er vel mer riktig, og derfor føler jeg mest tilhørighet her i feb06-klubben.

 

De to første tennene (fortennene nede) er kommet ut, uten alt for mye trøbbel. Har faktisk ikke gråt en gang for tennene, men har alltid noe i munnen så være fingre og biteringer.

Er også på nippet til å rulle fra rygg til mage, men mangler liksom den siste biten. Fra mage til rygg har hun rullet (eller mer tippet) rundt i et par måneders tid.

Har fått litt grøt og frukt, men har foreløpig ikke vært noen suksess. Men kan noen dager spise opp i mot en halv porsjon risgrøt, neste dag ingenting. Mat er liksom ikke hennes greie, er heller ikke så glad i melka. Så ei veldig småspist frøken som har strekt seg til hele 67 cm og 6500 gr. (v/fødsel 37 cm/1560 gr)

Sover gjør hun hele natta, fra kl. 8 på kvelden til 7 neste morgen. Og har uteom dette 3 dupper på dagen, varierende fra en halvtime til opp i mot et par timer.

Etter morgenmaten så elsker hun å se på "Timon og Pumbaa" på Disney Channel. Skikkelig råflirer av tegnefilmen, men etter 10 minutt så er lekene mer interessante (heldigvis!!).

Ellers går ting sakte men sikkert fremover. Er morsomt å sitte å høre på alle de nye lydene hun klarer å lage. Og hvordan hun nesten dag for dag får mer kontroll og hendene og griperefleksen. Gøy er det!!

 

Håper dere alle andre også har det gøy!

Ha en kjempefin sommer.

 

Sommerhilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra at hun vokser og blir stor, er alltid litt ekstra spennende når dem kommer såpass tidlig som din!

Her rulles det fra rygg til mage. ikke så mye fra mage til rygg. Hun får melk til frokost, melk og en porsjon grøt til lunch (lager ofte en halv porsjon med risgrøt og moser en halv banan med stavmikser og blander inn der syns hun er helt topp!) til middag er det hjemmelaget middags mat eller glass og litt melk. Kvelds er en porsjon grøt (ofte maisgrøt, den smaker bedre enn risgrøten vikrer det som). Hun legger seg mellom 8 og halv ni og våkner rundt 8 på morran! Veldig fornøyd lita frøken! Vi koser oss masse!

 

Sommerhilsen fra oss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...