Gå til innhold

Koh Lanta i Thailand?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

JAAAAAAAAAAA! Og jeg vil tilbake dit. Verdens NYDELIGSTE plass! Var det for et par år siden. Skulle innom et par dager på backpacking, ble der i to uker.

Jeg bodde på Lanta Sunny House i bungalow. De har både av strå og mur. Det er rett ved en laaaaaaaaaang og nydelig strand. Avslappende og vakkert sted.

Er et par år siden da, så mye er nok forandret der nå.. Men jeg vil absolutt anbefale det VELDIG fremfor Koh Phi Phi og Phuket.

Var på Koh Lanta for noen år siden da jeg reiste rundt i Thailand. Slik jeg ser det er det ikke en veldig barnevennlig øy. Det er flotte strender (og fantastiske solnedganger), men det er bølger, så det er ikke like fint å bade der som så mange andre steder i Thailand.

Dessuten er det ganske "primitivt", det er ikke ordentlige veier, bare rød grus, og man kommer seg rundt på motorsykler for det meste. En i vårt reisefølge fikk halsbetennelse da vi var der, og det var ikke bare-bare å få tak i lege. "Sykehuset" var stengt (på kvelden) og på apoteket var det bare å gå og plukke penicillin fra svære glass og opp i en liten pose. Så ut som en godteributikk. Da må man jo også stole på den bak disken, man vet jo aldri helt hva man får kanskje... Uansett, kanskje ikke så greit hvis noen blir syke.

95% av øyas befolkning er muslimer, derfor synes jeg det var litt annerledes der enn i resten av Thailand.

Det fineste stedet vi var synes jeg faktisk var Phi-Phi. Mange synes dette er et "høl", men det er vannvittig fine strender, fint å snorkle eller dra på tur med båt og flere gode steder å spise . Nå var vi der før Tsunamien, og jeg tror dessverre mye av øya ble ødelagt. Det er veldig primitivt her også, men jeg hadde inntrykk av at det var lettere å finne lege o.l. her. Dessuten er det mange skandinavere der, som driver dykkesentre o.l. Og veldig hyggelig lokalbefolkning...

Ellers ville jeg styrt unna Phuket og Koh Samui, som var mere "høl" etter min mening... Mye barer, neonlys, horer og fulle engelskmenn.

Men, jeg har aldri reist med barn da...

Ha en fin ferie!

Da jeg var på Koh Lanta drev de med å asfaltere veien, så nå er det nok en del bedre der! Stranden jeg var på og stedet jeg var på var veldig barnevennlig... Men det kommer jo helt an på hvor man velger å dra det.

Phi-phi var helt overbefolket av turister da jeg var der, og det så helt jævlig ut med søppel OVERALT. Men etter Tsunamien er det nok helt annerledes der, så jeg vet ikke lenger. Øyene ligger ikke så langt fra hverandre, så hva med å ta båt mellom de å se litt på de forskjellige alternativene?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...