Gå til innhold

Når man smører brystvortene med simplex øyesalve...

Anbefalte innlegg

..må man da vaske det bort før hver amming?? Det er jo en øyesalve og ikke beregnet på amming..

Har vært og kjøpt meg denne salven i dag, pga sprukne brystvorter.. Har avent sin brystvortesalve, og den hjelper litt, men tenkte kanskje denne hjelper enda bedre :)

Fortsetter under...

det er denne som anbefales av ammehjelpen. Tror det kan være lurt å tørke forsiktig av med kompresser med sterilt saltvann før du legger til. Evt smør et lite sted på hånden - og smak etter om det kjennes etter noen timer( så lenge du bruker mellom to amminger)_ hvis du ikke merker noe av at du har smurt kan du nok bare legge til uten å vaske.

Lykke til - jeg vil gjerne høre om den kan smakes eller ikke - siden dette bare er noe jeg kom på nå. Men hvis ikke du kjenner noe- vil jeg tro at det aller meste er trukket inn og dermed ganske ufarlig.

Jeg fikk anbefalt denne på barsel og var ihuga bruker av den de første strie ukene. Jeg tok litt simplex på et ren (kokt og tørket) tøybit (fra et putevar) og hadde det rett på brystvorten. tok så et ullinnlegg utenpå. Når jeg skulle amme min lille, presset jeg ut et par dråper melk før jeg fjernet den lille lappen, slik at jeg ikke skulle rive opp evt skorper. Da forsvant samtidig litt av salven.

Min sønn merket ikke noe av salven og det var heller ikke nødvendig å vaske den bort, iflg barnepleieren som hjalp meg.

..som prøvende førstegangsmamma, smakte og testet jeg alt selv om min lille skulle prøve. Våtserveitter, salver, oljer, og også simplex øyesalve ble smakt på. smaker ingenting.

(og synes at simplex er bedre enn de andre salvene. Purelan, avent, blablabla, you name it, I've tried it! )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...