Gå til innhold

Virker som jeg aaaallltfor lite melk til vesla.....

Anbefalte innlegg

Vesla her har vært mye urolig og sutrete den siste halvannen uka. Har amma henne hver time døgnet rundt...

Så da får en jo mistanke om at en kanskje har for lite melk,så jeg pumpa meg,på begge bryst,og fikk bare 100 ml tilsammen !

100ml..... er jo altfor lite det til ei på over 3 måneder.... Klarer ikke øke produskjonen heller,har slitt nå i halvannen uke med amming hver time uten forbedring....

What to do ? Vurderer seriøst å gå over på mme.....

Fortsetter under...

Så kipt!! Tror jeg ville ringt helsestasjonen og bedt om råd før du går over på mme. Men kan jo absolutt hende det er det det ender med. Og du kan jo fortsette å amme selv om du må gi litt erstatning. Lykke til!!!!!!!!

PS jeg aner ikke om 100 ml er lite jeg : )

Jeg hadde det på akkurat samme måte, og vi gikk over til mme. Gikk ei uke med mm og mme på dagen, å så var det ikke nok mm, så da gikk vi over til mme om dagen, og mm om natta. Det fungerte kjempeflott for oss! =) Men om du vil så kan du jo forsøke å gi annenhvert måltid mm og mme, eller du kan gi mm til hvert måltid og supplere med mme.

Hørtes ut som en god ide :-) Har gitt henne 1 flaske om kvelden før leggetid siden hun ble født (ellers våknet hun hver time for mat om natta),og så har hun fått pupp etterpå,har fungert kjempebra. Kanskje det hadde vært en løsning på problemene,og gjort slik på dagtid også...

Ring legen og få syntocinon nesespray - hjelper på utdrivningen. Bruk ullinnlegg - til tross for sommertemp! Det stimulerer prod. Slapp av -bekymring fører til adrenalin i blodet - "motgift" til hormonet oxytocin som er hormonet som setter igang utdrivningsrefksen. At du får ut 100 ml med pumpe sier heldigvis ikke noe om at det er det babyen får! Hun Hun suger mye mer enn det pumpa får ut :-) Kjøp ammete. eller vørterøl.

på helsekost får du fenugreek kapsler (bukkehornkløver). (Spør dem etter dosering)

Har faktisk hatt økedager (vanlig rundt tre mnd) som varer over en uke jeg.

Ta også gjerne med kontakt med ammehejelpen - der kan du få flere tips og råd som passer din situasjon - evt råd om kombinasjon mm og mme- for noen er det løsningen.

Lykke til da - og en liten trøsteklem på kjøpet ;-)

Så fortvil ikke - det ordner seg skal du se

Annonse

Jeg slet selv litt med at lillegutt ville ha pupp hele tiden så det jeg gjorde var å amme han kun på den ene puppen om natten. Nattmåltidene tok litt lengre tid da, men om morgenen var da den andre puppen sprengfull og melken var enkel å pumpe ut.

Fikk til å begynne med ut ca 100 - 120 ml på den puppen, men er nå oppe i 200 - 250 hver morgen og har skaffet en elektrisk pumpe for å få det fort unna. Melkeproduksjonen må bare bygges opp først.

Dette som pumpes gir pappan på kvelden etter at jeg har ammet litt. Da blir han stappa mett og sover mye bedre og lengre perioder. Det som eventuelt er til overs er kjekt å gi som tilegg til lunsjen dagen etter.

Nå er lillegutt 12 uker, sover hele natten, en del om dagen og kan sitte perioder alene og kose seg. Dette var ikke mulig før.

Dette tar litt tid til å begynne med, men anbefales :o)

Han får fremdeles kosen ved puppen, men jeg kan også dra ut noen timer midt på dagen pga at jeg får pumpet så mye om morgenen.

Ikke gi deg.

Noen ganger tar det opp mot et par uker å få opp produksjonen. Og det er jo ikke sikkert det er sult som gjør at hun sutrer.

Man klarer å pumpe ut mye mindre enn det babyen klarer å suge ut, så det at du bare får ut 100 ml betyr overhodet ikke at du mangler melk.

Spesielt når du ammer så ofte, da syns jeg faktisk 100 ml var ganske mye. Jeg fikk sjelden pumpet ut så mye om gangen, og jeg har fullammet tre velfødde babyer.

Smør deg med tålmodighet - amm i vei, selv om det er ofte. Hvis vektkurven ikke flaterut eller synker, er det ihvertfall ingen grunn til å begynne med MME.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...