Gå til innhold

Hemorider og 3 uker til termin, jeg trenger mange råd!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Funker ikke å smøre med salve. Har prøvd begge de reseptfrie. Har to hemorider og de vokser selv om jeg smører de. Noen sa at det er umulig å få de bort før fødselen uansett og at man bare kunne gi opp. Er det noen som har erfaring med dette?

Går de bort etter fødselen eller må man fjerne de med operasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legen min sa til meg i dag at så lenge hemoroidene ikke blør eller gjør veldig vondt er det ikke vits i å behandle dem før fødselen. Grunnen til dette er visst at man ofte får hemoroider under selve fødselen uansett, og at man derfor heller skal behandle dem etter fødsel, med krem og stikkpiller.

MEN, her er et råd: Etter at du har vært på do lindrer det å dusje rompa med kaldt vann. Da trekker blodårene seg sammen. Etter å ha dusjet den en stund forsøker du å dytte hemoroiden inn i anus med flate fingre (selvfølgelig etterfulgt av grundig håndvask!). I en av Gro nylanders bøker ("mamma for første gang") anbefales det å pakke isbiter i en pose og legge denne på hemoroidene mens du ligger med rompa høyt, visstnok av samme grunn -- blodårene trekker seg sammen, og hvis man dytter hemoroiden inn i anus etterpå får den tømt seg. Ellers må man prøve å unngå forstoppelse; med hard mage og hemoroider gjør det visst veldig vondt å gå på do.

Skrevet

Takk for svar. Poenget er at de sitter utenpå. Så det går ikke an å dytte de inni. Hehe. De gjør heldigvis ikke vondt og det virker ikke som om de har noe innhold, jeg kjenner de når jeg vasker meg. er bare redd de ikke skal bli borte igjen.

hilsen hovedinnlegger

Skrevet

Aloe vera har hjulpet meg, selv om salver ikke hjelper.... Hvis du kjenner noen som selger Forever Living produkter tror jeg de har den reneste aloevera-geleen, og ikke er den spesielt dyr heller...

Kjølig gele er deilig å smøre på, lindrer veldig, og best av alt,- hemoroidene krymper og forsvinner på mindre enn en uke...

Lykke til:)

Skrevet

dytt... det må da være noen som vet?

Skrevet

Har hørt at Aselli sårsalve skal hjelpe, fås uten resept på apoteket. Ellers ville jeg skaffet meg en resept på Sheriproct STIKKPILLER (salven er ikke reseptbelagt, men stikkpillene er det) slik at du har til etter fødselen. Jeg fikk nemlig innvendige også, da jeg fødte for halvannet år siden.

Mine forsvant aldri, ble bare mindre og gjorde ikke vondt. Men nå 6 uker før termin, er de på full fremmarsj. Tror jeg må operere nåt jeg er ferdig med å føde barn....

Skrevet

Dette høres nok fælt ut,men fikk et tips i kveld.....

Ligge ferske hodekål blader på de,det heler ikke men skal lindre godt

Gjerne ligge det på før en legger seg. Har tilgode å prøve selv,men er nokså desperat her,så hvorfor ikke hi hi

Skrevet

Å smøre honning på hjelper. Gammelt kjerringråd!

Skrevet

har hørt at en kan få akupunktur i hodet før og etter fødsel for å forhindre hemmorider eller for ikke å gjøre verre.

Skrevet

Har vært plaget av dette selv, utenpå varianten.

Alcos Anal funker ikke så bra som Scherriproct, men den får ikke gravide bruke....

Men jeg har fått bukt med mine ved å alltid dusje/vaske meg etter å ha vært på do + smøre med Alcos, samt spise svisker, fiberrik mat og drikke myyyyye vann.

Da har jeg også fått gått på do regelmessig med ikke-hard avføring.

Tenker det er kombinasjonene av dette som har hjulpet.

Uansett behandling før/etter fødsel er det godt å få de vekk, rett og slett fordi det er vondt/ubehagelig å gå rundt med hemorrider.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...