Gå til innhold

Blødning idag. Hva ville dere gjort?


Tripp, trapp, tresko

Anbefalte innlegg

Begynte plutselig å blø idag. Kan ikke si det er noe andre symptomer. Litt småmurring i magen og litt svimmel, men det har jeg ofte vært siste måneden, så ikke så forskjellig fra slik det pleier å være.

 

Hadde en lignende blødning i uke 8 el. 9 sist gang. Var da til ultralyd. Ikke noe galt med fosteret, men det syntes en blodflekk ved siden av; kunne ha vært et tvillinganlegg, eller bare en blødning av annen/ ukjent årsak iflg. gynekologen.

 

Er så usikker på om jeg skal be om undersøkelse nå. Er jo ikke stort de får gjort med det uansett, utenom å konstatere hvordan "stoda" er?! Hater å gå til legen, og særlig å presse meg inn på time i morgen når jeg vet de kun tar ø-hjelp pga ferie.

 

Noen med beroligende erfaringer...??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Som du sier selv så trenger ikke en blødning å være farlig i det hele tatt. Men om du er usikker, så hadde jeg ville bedt om en ekstra sjekk, bare for å være på den sikre siden. Er jo ikke bra for den lille heller, om du går rundt og er bekymret.

Lykke til uansett :).

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har bestemt meg for bare å se det an. Trenger ikke være noe, men skal man finne ut må man jo til ultralyd. Dropper det, siden de ikke kan gjøre noe fra eller til... Håper det fortsatt går bra, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg.. hvis du er bekymret. så få det sjekket.. ingen vits å være redd.. var ei hær inne som var like langt på vei som meg.. 9 uker da.. og hun beg å blø.. bare sånn smått.. jeg ba henne dra til legen.. til slutt gjorde hun det.. da fant de ikke hjærteslag.. *snufs* så.. ring heller 1 gang for mye til legen, enn 1 gang for lite..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.....

 

Forrige mandag begynte jeg og å blø...Kunne se ut som starten på en mens.... Var på ferie i sverige....

Jeg ble bekymret, og kom meg til sykehus der...Fikk en UL, og alt var bra..Livmoren var lukket og ingenting til bekymringer.

Var på en ekstra UL på AHUS i går for sikkerhets skyld, for jegh ater gå med bekymringer....Men alt var fotsatt bra...Og det var kun med dne ene blødningen...Er 12+4 i dag.....

Så det trenger ikke nødvendigvis bety noe negativt...Men jeg hadde sjekket hadde jeg vært deg.....

Lykke til..

 

klem jente 77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en tur til legen du!! Som de andre her sier, så er det ingen grunn til at du skal gå og bekymre deg uten å få noe svar! Dessuten har jeg lest (jeg leser alt som leses kan!!:) ) at dersom man får blødninger, skal man kontakte lege. Good luck!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg ville også tatt meg en tur til legen. Hvorfor gå rundt å lure og bekymre seg?

Hadde selv en blødning i uke 8. Virket som en mens blødning, og jeg hadde utrolig vondt i magen. Fikk time hos legen etter noen dager. På Ul viste det seg at alt sto bra til med fosteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen! Ser de fleste anbefaler å gå til legen, men jeg har nok ikke gjort det enda. Legevegring... Har innfunnet meg med at om det skulle ha gått galt, så er det ingenting hverken jeg eller legene kunne gjort for å redde spiren. Men lever i troen på at alt er OK!

 

Var jo egentlig det samme som skjedde tidlig i forrige svangerskap, og da fikk jeg inntrykk av at legen ikke syntes dette var noe å sjekke videre med UL; viss det skulle gjøres så var det evt. kun for å berolige meg. Gjorde det den gangen, men da var jeg nesten fullgått 9 uker. Fikk se at hjertet slo, og beskjed om å ta det helt rolig en ukes tid. Ved 5 uker som nå, vil man vel ikke se hjertet slå engang. Velger derfor å stå over UL foreløpig. Var litt bekymret med det samme, men føler det er OK nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...