Gå til innhold

Noen verre? elendige svigermor!

Anbefalte innlegg

Mine svigerforeldre bor i et annet land, og derfor ser de barnebarna sine svært sjelden naturlig nok. Dermed får de heller ikke hjulpet til med barnevakt og slike ting, noe vi hadde trengt og noe barna hadde satt pris på. Uansett da, har svigermor kommet på den "geniale" ideen om at hun skal kjøpe web-kamera til minstemann som fyller år om ikke lenge, sånn at ungene kan se henne og hun kan se dem over nettet! Fy faen unnskyld meg men har dere hørt noe dummere? Fra hennes side er det faktisk et forsøk på å være deltaker i barnas liv da, tilstede liksom. Jeg blir kvalm, noe dummere forslag har jeg aldri hørt! Skal det liksom bøte på årevis med manglende tilstedeværelse i bursdager og merkedager for ungene, aldri barnevakt eller overnattingsbesøk?? HA- er det rart ungene foretrekker mormor og morfar sier jeg bare................

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5683120-noen-verre-elendige-svigermor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var da vel ikke dumt?

Det blir jo ikke det samme som "virkelig" kontakt, men når de nå engang bor i et annet land, er jo dette en fin måte å holde litt bedre kontakt med barnebarna på.

Jeg synes du er ganske urimelig som avfeier dette forslaget som dumt og kvalmende.

Hvorfor var dette et dårlig forslag?Nå syns jeg synd på svigermoren din som har enn sånn hånlig og kritisk svgerdatter.

Ja, tydeligvis var det dumt å skrive inn dette her da. Burde vel sikkert fortalt en rekke andre ting som har skjedd tidligere for å få forståelse for hvorfor jeg syns dette var et regelrett tullete forslag. Jeg hadde bare behov for å få det ut- men jeg skal heller snakke med andre om det som kjenner til mere av denne historien.

Bare så det er sagt så kan jeg godt ta en hånd som rekkes ut, hadde det bare vært gjort på en litt annen måte.

Og du over her behøver ikke kalle meg kritisk og slem mot svigermoren min, det har du ikke grunnlag for å si noe om.

Nei, du er helt sikkert ikke slem, det har jeg ikke grunnlag for å påstå.

Men ut fra det du skriver i innlegget ditt, virker din reaksjon mot svigermors forslag urimelig hard og sint.

Så vidt jeg kan forstå er dette en god idé, og det er jo ikke alltid så lett å holde kontakt med familien hvis man bor i et annet land.

Hva galt svigermoren din har gjort, vet vi, som du påpeker, ingenting om, siden det ikke kommer frem i det du skriver.

Håper dere klarer å finne tonen etterhvert. Det er jo viktig for barnas skyld også.

Nei, det er ikke så lett. Jeg vil ikke si for mye her fordi jeg vet at andre her kjenner til oss/meg/henne. Men det sier vel litt mer om min frustrasjon at de har leilighet i Norge og mulighet til å bo her så lenge de vil. Men at når de er innom her hjemme i Norge en gang i året eller to så har de ofte ikke tid til å besøke oss. Aldri vært barnevakt. De er mere opptatt av noen andre barn som ikke er i familien dems- som de inviterte til seg i utlandet og betalte reise for og alt. Da syns jeg det er smålig å sende en sms og si at vi skal få webkamera.

Men nok om det. Har fått luftet meg litt i det minste... Håper på endring selv for barnas skyld.

Annonse

Ikke vet jeg hva som har skjedd mellom dere tidligere,men å kjøpe et webkamera for å få se barnebarn er vel ikke dumt,siden de ikke bor i samme land som dere.Det er vel ikke galt å se barnebarna sine vokse gjennom webkameraet hvis de ikke har mulighet til å være tilstedet.

Jeg har hørt om flere som har gjort akkurat det samme som din svigermor har lyst til å gjøre og det er kjempefint.

Det var vel litt stygt sagt om at det ikke er rart ungene dine foretrekker mormor og morfar.

Syns det virket som om de prøver å få litt kontakt ?

Mine barn bruker også web cam og snakker med bestemor (går an å snakke samtidig). Min mor bor i et annet land og vi syntes dette var kjempeflott måte for ungene å ikke bare høre stemmen til bestemor men også "se" henne. Og beholde litt kontakt.

Skjønner ikke helt hvorfor du er så negativ til dette ?

Jeg må si at jeg forstår deg litt. Litt spesielt å kommunisere på denne måten med de små barna våre. Hadde det vært litt eldre barn som hadde forstått mer hadde det vært greit. Men dette blir i hvert fall mest for å glede besteforeldrene, ikke for barnas skyld....

Annonse

Vi har to sett besteforeldre i utlandet og bruker web cam flittig. Kan overhodet ikke erstatte personlig kontakt, men er veldig morsomt for å kunne i vise små og store fremskritt i hverdagen. En super og billig teknologu som hjelper å korte ventetiden mellom hvert besøk.

Hvordan din svigermor er ellers kan kanskje forklare reaksjonen din - men i seg selv er web cam en super oppfinnelse!

enig:) Pappaen min jabber med barnebarnet sitt 8min nevø) på webcam et par ganer i uken. De bor på hver sin side av landet og ser hverandre naturligvis ikke så ofte.

Min nevø synes det er storveis, og jabber moffamoffamoffa i ett sett. helt herlig det vel!

Leste innlegget ditt lenger oppe og synes det er synd du blir sur over å ha fått svar du ikke liker....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...