superfornøyd m nr 2 på vei Skrevet 20. juli 2006 #1 Skrevet 20. juli 2006 og hvorfor så tidlig/ventet du? Er litt usikker på dette. Har lyst til å vente så lenge som mulig, men sjefen min har sagt at han vil vite så fort som mulig...
kokosbolle Skrevet 20. juli 2006 #2 Skrevet 20. juli 2006 Jeg var akkurat kommet til 2.tri og det var dagen etter at jeg hadde vært på UL (pga blødninger). På UL fikk jeg se at alt var som skulle med kokosbolla, og jeg følte meg ganske trygg for at alt skulle gå bra, så da fortalte jeg det til sjefen min ) Hun ble kjempeglad på mine vegne, så det var koselig. Hvorfor vil du vente så lenge som mulig, lillelys?
rødhette* Skrevet 20. juli 2006 #3 Skrevet 20. juli 2006 Sjefen min var første som fikk vite det, for jeg ønsket at de skulle forstå hvis jeg ble værende borte fra jobb, og slik at de kunne tilrettelegge for meg på jobb hvis jeg trengte det. Sjefen min ble kjempeglad da jeg fortalte det, og gav meg en god klem
Yulia Skrevet 20. juli 2006 #4 Skrevet 20. juli 2006 Jeg fortalte det når uke 12 var overstått... sjefen og alle på jobb ble så glade på mine vegne:o) Lykke til !!
Rosaglede Skrevet 20. juli 2006 #5 Skrevet 20. juli 2006 Hei Fotalte det når jeg fant det ut..ikke bra mottakelse.... Ble ganske sur han,altså sjefen min.... Så har det ikke lett igrunn..men men det går da på et vis.....
selfangerkjerringa Skrevet 20. juli 2006 #6 Skrevet 20. juli 2006 Fortalte det i uke 10 pga var mye syk, kasta opp. Var på jobb hele tida, men vanskelig å bortforklare at en er grønn i trynet og må springe på do hver gang det lukter kaffe i gangen.... hehe
Keiserinnen kom 12.01.07 Skrevet 20. juli 2006 #7 Skrevet 20. juli 2006 jeg fortalte det da jeg var rundt uke 10, for da fikk jeg en marsipankake på pulten min med spørsmål om jeg ikke ville ha. Jeg måtte bare løpe - ja spurte - ut på toalettet. Tror jeg ble litt avslørt der også:-)
selfangerkjerringa Skrevet 20. juli 2006 #8 Skrevet 20. juli 2006 hehe, opplevde noe lignende selv gitt "Neimen vil du ikke ha ostekake?" spurte de meg i farta mens jeg sprang til toalettet ... ...
❤Lillemaisprelle❤ Skrevet 20. juli 2006 #9 Skrevet 20. juli 2006 Jeg fortalte det allerede i uke 8, grunnet at jeg var mega dårlig de første mnd. Sjefen min ble veldig glad for at jeg sa ifra såpass fort. Lykke til, det ordner seg for snille piker..
Gjest Skrevet 20. juli 2006 #10 Skrevet 20. juli 2006 Jeg har vært i fin form så langt, og spesielt i begynnelsen, så jeg sa ingenting til arbeidsgiver før jeg var 15 uker på vei. Følte rett og slett ikke for å si noe før.
superfornøyd m nr 2 på vei Skrevet 20. juli 2006 Forfatter #11 Skrevet 20. juli 2006 takk for svar og erfaringer. Vi har slitt en stund m å bli gravide. Og Ifb. med hormonbehandlinger måtte jeg avlyse en forretningsreise og sa det som det var til sjefen. At vi sleit, men fikk hjelp, at vi ikke visste noe om fremtiden osv... Han var forsåvidt forståelsesfull nok ifht. avlysningen, men begynte umiddelbart å si at han jo måtte få inn noen i min stillig når jeg skulle ut, og at han veldig gjerne ville være informert så tidlig som mulig (helst fra dag til dag virket det som). Han lurte også på hvorvidt jeg tenkte å jobbe fullt eller redusert etterpå osv. Herregud! Jeg hadde jo akkurat fortalt han at vi kanskje ikke kunne få barn i det hele tatt - ble utrolig såret og irritert over tankeløsheten han og er kanskje litt barnslig nå i denne omgang. Unner han liksom ikke å vite at det har gått i orden. Ja, ja, nå skal jeg på ferie og er i 11 uke når jeg er tilbake så da får vi se an... Ha en strålende sommer jenter!
grå :) Skrevet 20. juli 2006 #12 Skrevet 20. juli 2006 jeg har to arbeidsgivere. den kvinnelige fikk vite det da jeg var 8-10 uker på vei. var prat på om jeg ville ha fornyet vikariat ettersom jeg egentlig hadde sagt fra meg jobben. heldigvis virka hun blid og jeg fikk vikariatet fornya. den mannlige sjefen ( iet annet firma) har jeg ikke sagt noe til ennå. er i uke 12. vet ikke helt når jeg vil si det ennå, er litt redd ham . fått utskjellinger for mindre av ham tidligere så vurderer mer å si opp hele jobben. blir jeg der må jeg snart si det for kjenner bekkenløsninga kommer og da funker det ikke så lenge til...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 20. juli 2006 #13 Skrevet 20. juli 2006 jeg bestemte meg egentlig for og ikke si det før det hadde gått 12 uker. men når sjefen henta meg morningen etter så sa jeg ikke hei en gang. jeg sa bare "du det er noe jeg MÅ fortelle, lov og ikke bli sint" hun ble ikke det, hun ble bare kjempe glad. og nå skal hun være med på fødslen og alt. (vi er veldig gode venner og jobber sammen 8 timer vær dag)
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 20. juli 2006 #14 Skrevet 20. juli 2006 Jeg fortalte det i uke 5 jeg da. Følte det var riktig å fortelle det med en gang, men de andre på jobben fikk ikke vite noe får i uke 10 eller 11 eller noe sånt. Var veldig greit at sjefen visste det, lettere å bli tatt litt hensyn til. Dessuten ble han glad for da hadde han god tid på seg til å planegge vikar og alt sånt som følger med.
Vimsetrollet Skrevet 20. juli 2006 #15 Skrevet 20. juli 2006 Jeg fortalte det i uke 7 eller noe. Men så er sjefen min barnets tante. Hehe... Ordna meg bra jeg
_svana_ Skrevet 21. juli 2006 #16 Skrevet 21. juli 2006 Jeg fortalte det i uke 12, kunne sikkert ha ventet litt lengre - men det spørs hvor mange ganger man kan avstå fra alkohol på rad uten å "komme ut av skapet", hehe.
Tiddelidu Skrevet 21. juli 2006 #17 Skrevet 21. juli 2006 Fortalte det til avd.leder i uke 12, og ventet med resten av staben til de så det selv. Var faktisk over 5 mnd på vei før noen andre fikk greie på det. Hehehe. Kunne gjøre det siden jeg har vært i super form hele tida. Men da var det jammen mange som lurte fælt!
*Lucia* Skrevet 21. juli 2006 #18 Skrevet 21. juli 2006 De tippa det i uke 7 fordi jeg slutta å røyke....... :-)
msbu Skrevet 21. juli 2006 #19 Skrevet 21. juli 2006 Er i uke 22, har ikke fortalt noe ennå.. Er ikke det at jeg har noe imot at de får vite det, men det er moro å se hvor lang tid det tar før noen gjetter det... Hadde ikke antydning til mage da jeg gikk ut i ferie for snart 3 uker siden. Nå begynner det imidlertid å bli mer mage... Men klærne på jobb har en sånn fasong at jeg sikkert kan gå høygravid uten at noen legger merke til det :-) Var sykmeldt en mnd. Årsaken (hyperemesis gravidarum) stor på sykmeldingen. Ikke den delen som går til arb.giver, men den som skal til trygdekontoret. Hos oss er det arb.giver som utbetaler lønn uansett, så de fikk begge deler. Så dersom de kan litt fagterminologi (jobber i helsevesenet), så burde de ha gjettet det. Har sagt til en på jobb. Hun er selv gravid, og jeg fortalte henne det da hun fortalte meg. Tror ikke hun har sagt noe. Føler ikke at noen ser på meg med mistenksomme blikk ennå. Må vel fylle ut søknad om permisjon ganske raskt etter at jeg kommer tilbake fra ferien. Arbeidsgiver ønsker jo å få den så fort som mulig. De skal jo ansette noen i min stilling mens jeg er borte, og det er jo ikke mye mer enn 3 - 3 1/2 mnd før jeg går ut i perm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå