Gå til innhold

Tenk om babyen dør..

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hører ofte om episoder der babyen bare dør i magen. Hva er grunnen til det? Har jo helt angsten. Fremdeles mange uker igjen. Noen andre som tenker på det? Uff, en må jo tenke på alt også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker på det jeg også! Hadde jo vært det verste som kunne skjedd!!!!!:( Men tror ikke det hjelper å tenke på det, det er noe en ikke kan gjøre noe med allikevel... Og det skjer faktisk ikke så veldig ofte!! Leste om hvor mange prosent det var en gang, husker ikke helt hvor mye lenger, men det var ikke mange prosent! Så vi får bare prøve å nyte at vi gravide:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror alle tenker på det, jeg. Det er det verste som kan skje med oss. Det er mange årsaker til det uten at en skal spekulere i det. Det er ikke uten grunn jm graver og spør om bevegelsesmønster på hver kontroll. Det er et stort ansvar vi gravide har, det er vel derfor vi er redde?? Jeg har to vennepar som har mistet og tenker derfor mye på det. Men jeg klarer ikke å tenke på det hele tiden, for da blir jeg gal i det lille hodet mitt. Det vil vel helst gå bra....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tenkt på det at babyen kan dø, men tenker deretter- hva er sjansen? Den er ikke stor. Det er lett å få skrekken i seg når man hører om andre gravide som mistet babyen osv, men sjansene er små så det er nok viktig og lurt for oss gravide og holde oss i aktivitet, spise sunt og godt og leve ett normalt liv uten for mye bekymring. Bekymringen kommer oss ikke til nytte uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som tenker på dette. Det som er skremmende er at man ikke vet grunnen til at slike ting skjer. Det er bl a derfor de har satt i gang "tell trivselen" undersøkelsen (Skjema for å telle spark)

jeg spurte helsesøster om dette på tirsdag, og videreformidlet svar fra henne, hvis du ser under tirsdags-innleggene.

Tenker også at nå er bekymringene i gang - vi kommer jo alltid til å bekymre oss for disse barna nå og så lenge vi lever, etter fødselen er det krybbedød, så kommer krabbestadier med farlige ting i munn, stikk kontakter etc, så er det påkjørsler av bil, for ikke å snakke om hva vi skal bekymre oss for når de blir tenåringer!!!! Det er ikke jeg klar for å tenke på i hvert fall......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...