Gå til innhold

Hvilke størrelser i klær??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke størrelse i klesplagg kjøper dere inn til fødselen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

56.

50 er ganske lite... En kan jo supplerer etterhvert. Hentesett og et par bodyer i 56, og resten tar vi etterhvert.

Skrevet

Kjøper ikke så mye klær, regner med at vi får masse :)

Men noe i 56 er nok greit å ha i begynnelsen.. Gidder ikke kjøpe noe i 50 som hun vokser ut av i løpet av kort tid !!

Skrevet

Antar jeg får en unge ca like stor som forrige, dvs gjennomsnittlig. skal kjøpe inn litt i 56, som passer den første mnd. Joda de vokser fort utav det, men skal jo være søte og fine de første ukene også! dessuten er jo de bittesmå klærne så skjønne...... hehe :)

50 blir forøvrig fort for lite, og 62 for stort. Skulle det vise seg at knøttet deres er VELDIG lite eller VELDIG stort, så sender du pappan ut for å panikk-handle mens du ligger på barsel. Du får jo klær på sykehuset mens du er der likevel :)

Skrevet

" Du får jo klær på sykehuset..."

I gave, mener du....?

Er ikke alle som får masse klær...jeg har to barn og har ikke opplevd å få fanget fullt av klær og stæsj etter fødsel. - og det vi fikk var ofte str. 62 og oppover ("slik at barnet har noe å vokse i, for det får jo så masse klær i de små størrelsene likevel..").

Skrevet

Babyen bruker jo klærne som sykehuset eier, når dere er på sykehuset.. :)

Ikke bare bare å få så mye heller, er ikke alt som er like fint.. for å si det mildt !! = )

Skrevet

eh nei var ikke det jeg mente nei... De dagene man er på sykehuset så er det SYKEHUSET som stiller med klær til knøttene. Dvs "tvangstrøyer", sånne omslagsskjorter, bleier, pledd osv. Vi får dem ikke med oss hjem, men knøttene får altså bruke sykehusets klær mens vi er der.

Jeg opplevde også at det vi fikk var fra 62 og oppover, det er nettopp derfor jeg kjøper inn litt fine klær i str 56 denne gangen, så knøttet ikke ligger og svømmer i for store klær den første mnd :)

Skrevet

Man kan jo bytte da vel, om man ikke syns det er fint? :)

Kommer til å kjøpe inn i 56 tror jeg. Forrige brukte en body i str 50 mener eg, men syns ikke det er vits å kjøpe noe barnet kun kan bruke en uke! Får heller ta det etterhvert om han skulle bli liten :)

Selv om man får mye så er det jo helst i større størrelser!

Skrevet

Kan ikke bytte brukte og gamle klær.. sånne som man arver.. !! Men takk gud for at man er så heldig å få noe ellers hadde det blitt dyrt med barn !! : )

Skrevet

Nei sånn sett skjønner eg ka du mener Piadi, fikk masse brukte klær sist, og er ikke noe flink til å si nei takk...

Skrevet

Aha!

Jeg satt den setningen din i sammenheng med den før; at far skulle ut og panikkshoppe...unnskyld... :-))

Barna bor i undertøy på sykehuset, ja.. ganske deilig, egentlig..

Jeg skal også kjøpe inn bittelitt i str. 56 denne gangen..

Skrevet

Panikkshoppinga gjelder altså for "henteklærne" og de første ukene :) OM det skulle være nødvendig med veeeeldig små klær. Men de fleste knøttene kommer fint inn i 56. Hjemme har man kanskje litt i 62 liggende, så om knøttet blir stort, er ikke behovet forpanikkshopping like stort.

Fikk ikke stort i gave på sykehuset sist, det var fordi det var midt i påska og alle var bortreiste, hehhehe :)

Skrevet

Jeg skal rett hjem denne gang om alt går bra.. Orker IKKE å ligge på sykehuset.. Så da blir det lite gaver på meg også :)

Skrevet

Skal ligge så lenge jeg får være der jeg.... var fullstendig utslitt forrige gang etter 60 timer, var overhodet ikke klar for å bli kasta ut etter 3 døgn. Men det kan jo bli fullstendig anderledes denne gangen selvsagt :)

Skrevet

Jeg lå i 7 dager sist jeg, og det var laaange dager..

1 dag før fødselen og 6 etter..

Skrevet

Dette varierer nok enormt fra person til person, og fra fødsel til fødsel. Det tok meg tre uker å komme meg ut på den første trilleturen pga smerter etter fødsel. Hu jeg delte rom med dro hjem etter 12 timer, til ei øy uti havgapet med 5 timer på hurtigbåt foran seg... hehe....

Skrevet

Vet ikke om det er dumt, men jeg har kjøpt litt i str 50 og 56. Siden jeg venter to er sjansen stor for at de ikke kommer i mega-størrelse, og 62 er jo den store "gavestørrelsen". Får se, venter med å vaske de før mot slutten. Og skulle de komme veldig tidlig, klarer vel mannen å vaske de mens jeg er på sykehuset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...