2 blå :-) Skrevet 20. juli 2006 #1 Del Skrevet 20. juli 2006 Jeg har en gutt som blir 2 år i september. Han kan ikke snakke, og det begynner å bekymre meg litt. For rett etter han ble 1 år kom det stadig noen ord og forsøk på å si noe... Men nå sier han kun 2 tydelige ord :pappa, tante og tutti(smokk). Utenom d er det ingenting. Jeg og resten av familien sitter ofte me pekebøker ol. Leker ofte me han og prøver å få han til å si noe. men han rister bare på hodet. "det kommer det kommer" sier folk, men det gjør ikke det! Han var veldig til å si "is" tiligere, sa is hele tiden, men nå klarer han ikke å si det, han sier bare iiiiii.. Dette syns jeg er rart for han kunne si det før. Slik er det me mange ord. Både jeg og samboeren min var tilige å snakke. Jeg snakket rent og kunne alle fargene da jeg var 2 år. Min søster og hans søsken har heller ikke vert sene. Han er ikke "dum" heller, for han forstår utrolig mye. Jeg "tester" han ofte, ved å spørre om han kan gjøre ting, finne ting, gjemme ting og legge ting på plassen sin. Han gjør dette allti riktig. Han var tilig me å snu seg, sitte, reise seg gå... Altså fysikken hans kunne ikke være bedre... Håper noen kan hjelpe meg litt her. Noen med liknende erfaring? Syns det er dumt for svigermor og andre begynner å prate veldig om dette.. Sønnen hennes som ikke snakker, føler mange ser på han som dum. Men han er langt ifra det, tro meg. Dette ble litt langt, men håper noen av dere gidder å ta dere tid til å lese.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5681779-han-snakker-ikke-samme-som-skrvalesiden/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
alvis Skrevet 20. juli 2006 #2 Del Skrevet 20. juli 2006 Jeg har en svigerinne som er helsesøster og hun fortalte at det er noen barn som ikke snakker før de kan snakke helt "perfekt". Det stemde på min manns bror iflg svigermor. Han var kjempestille og sa nesten ingenting da han var liten men så plutselig når han var nærmere 3 år begynte han å snakke og da nesten helt "perfekt". En av de første tingene han sa var, da de satt til bords, " Jeg vi ha mere poteter". Jeg har også hørt at hvis barnen har god fysikk kan språket "henge etter" ettersom hjernen bruker så mye energi på å bevege seg. Vet ikke om det stemmer men jeg tror nok at gutten din snart begynner å snakke jeg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5681779-han-snakker-ikke-samme-som-skrvalesiden/#findComment-5682344 Del på andre sider Flere delingsvalg…
gutta på tur Skrevet 20. juli 2006 #3 Del Skrevet 20. juli 2006 Jeg har også hørt det som alvis sier, at noen nesten ikke snakker før det plutselig ramler ut av dem, da så og si helt rent. Tror også på det at er de tidligeg ute motorisk, kan språket henge etter en stund. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5681779-han-snakker-ikke-samme-som-skrvalesiden/#findComment-5682618 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 20. juli 2006 #4 Del Skrevet 20. juli 2006 Min sønn blir 2 i oktober, og snakker heller ikke. Før sa han mamma, men ikke nå lenger. Nå sier han kun pappa, hadet, hei og masse babbel. Har også hørt dette med at noen unger ikke snakker før de plutselig en dag snakker hele setninger reint. Har en venninne som jobber i barnehage. Der var det en gutt på over 2 år som ikke sa et ord. Bare bablet. Plutselig en dag da de satt og spiste hele gjengen, og alle de andre ungene satt og pratet, ropte han plutselig: KAN EG FÅ GÅ FRA BORDET!?? DA ble det stille rundt bordet, da. Hahaha.. Så det er vel håp for våre små også.... (men jeg begynner å bli litt utålmodig...) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5681779-han-snakker-ikke-samme-som-skrvalesiden/#findComment-5689342 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå