Nesly Skrevet 20. juli 2006 #1 Skrevet 20. juli 2006 Er det farlig å sole seg når man er gravid? Kan fostervannet bli for oppvarmet?
Rosaglede Skrevet 20. juli 2006 #2 Skrevet 20. juli 2006 Hei Jeg soler meg når jeg kan.... Du merker for vist det blir for varmt i solen, jeg drikker mye og tar meg en del pauser fra solen når den er på sitt sterkeste...fra 12 til 2-3.... Ligger i hengekøyen min,utrolig behagelig..mye bedre enn å sitte i en solstol... Så bare å kose seg i solen med magen, men ikke glem å drikk masse vann og gjerne noe salt...
selfangerkjerringa Skrevet 20. juli 2006 #3 Skrevet 20. juli 2006 Knøttet kan bli overopphetet, men dette løser seg greit med at du merker kroppen sier fra. Ta heller korte økter enn å ligge timesvis i strekk. Unngå akkurat de timene på dagen da sola er sterkest, rundt 12. Du kan også legge et fuktig håndkle over magen, da blir solenergien benyttet til å fordampe vannet, ikke varme det som er under (samme teknikken som for å holde kald drikke kald i sola). For din egen del er det egentlig flott å sole seg når man er gravid, vi har mer pigment og får raskere farge. Godt er det også Men vi kan også lettere få pigmentflekker, kan være skjemmende og kan ta lang tid å forsvinne. Husk solkrem, vis måtehold, og kos deg i sola
Nicita73 Skrevet 20. juli 2006 #4 Skrevet 20. juli 2006 Ligger i solen opptil 5 timer om dagen jeg nå,storkoser meg,tenker på lille nurket,men regner med at han sier fra om det blir for varmt. Bader masse da, i hvertfall en gang om timen, om ikke mer, og drikker masse vann.
Hanne og jentungen Skrevet 20. juli 2006 #5 Skrevet 20. juli 2006 NB: husk å drikke nok i varmen, MEN ikke isvann. Vannet bør være temperert for at kroppen skal klare å benytte det effektivt:) (et triks jeg lærte meg i Australia)
selfangerkjerringa Skrevet 20. juli 2006 #6 Skrevet 20. juli 2006 Viktig påminnelse, Hanne!!!! ps: hvis lunkent vann ikke frister, så kan man variere litt med iste, det er faktisk både godt og tørsteslukkende også i lunken tilstand.
Nicita73 Skrevet 20. juli 2006 #7 Skrevet 20. juli 2006 Å nei, jeg som har helt dilla på isvann om dagen. Legger flere flasker med vann i fryseren natten før, disse går jeg å pimper på hele dagen. Knasker isbiter også.
selfangerkjerringa Skrevet 20. juli 2006 #8 Skrevet 20. juli 2006 hehe, skadelig er det neppe Men som Hanne sier her - kroppen greier å utnytte vanner mer effektivt i varmen hvis det ikke er iskaldt. Det trenger jo ikke være pisslunka, selv kjølig vann er bedre enn isvann sånn sett
Hanne og jentungen Skrevet 20. juli 2006 #9 Skrevet 20. juli 2006 Klart det ikke er skadelig med isvann. Drikk det som kos, men hiv i deg noen glass med temperert vann innimellom:) Det jeg ofte gjør er å ha ei flaske med masse is i og eg med lunka vann, så får jeg litt av begge deler:)
selfangerkjerringa Skrevet 20. juli 2006 #10 Skrevet 20. juli 2006 det var jo enkelt, men smart! Både fornuft og kos i samme slengen Du er full av gode ideer idag, Hanne!
Hanne og jentungen Skrevet 20. juli 2006 #11 Skrevet 20. juli 2006 Ja, ikke sant:) Av og til kan man faktisk få både i pose og sekk, hehe:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå