Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det farlig å sole seg når man er gravid?

Kan fostervannet bli for oppvarmet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Jeg soler meg når jeg kan....

Du merker for vist det blir for varmt i solen, jeg drikker mye og tar meg en del pauser fra solen når den er på sitt sterkeste...fra 12 til 2-3....

Ligger i hengekøyen min,utrolig behagelig..mye bedre enn å sitte i en solstol... :)

Så bare å kose seg i solen med magen, men ikke glem å drikk masse vann og gjerne noe salt...

Skrevet

Knøttet kan bli overopphetet, men dette løser seg greit med at du merker kroppen sier fra. Ta heller korte økter enn å ligge timesvis i strekk. Unngå akkurat de timene på dagen da sola er sterkest, rundt 12. Du kan også legge et fuktig håndkle over magen, da blir solenergien benyttet til å fordampe vannet, ikke varme det som er under (samme teknikken som for å holde kald drikke kald i sola).

For din egen del er det egentlig flott å sole seg når man er gravid, vi har mer pigment og får raskere farge. Godt er det også :) Men vi kan også lettere få pigmentflekker, kan være skjemmende og kan ta lang tid å forsvinne.

Husk solkrem, vis måtehold, og kos deg i sola :)

Skrevet

Ligger i solen opptil 5 timer om dagen jeg nå,storkoser meg,tenker på lille nurket,men regner med at han sier fra om det blir for varmt. Bader masse da, i hvertfall en gang om timen, om ikke mer, og drikker masse vann.

Skrevet

NB: husk å drikke nok i varmen, MEN ikke isvann. Vannet bør være temperert for at kroppen skal klare å benytte det effektivt:) (et triks jeg lærte meg i Australia)

Skrevet

Viktig påminnelse, Hanne!!!! ps: hvis lunkent vann ikke frister, så kan man variere litt med iste, det er faktisk både godt og tørsteslukkende også i lunken tilstand.

Skrevet

Å nei, jeg som har helt dilla på isvann om dagen. Legger flere flasker med vann i fryseren natten før, disse går jeg å pimper på hele dagen. Knasker isbiter også.

Skrevet

hehe, skadelig er det neppe :) Men som Hanne sier her - kroppen greier å utnytte vanner mer effektivt i varmen hvis det ikke er iskaldt. Det trenger jo ikke være pisslunka, selv kjølig vann er bedre enn isvann sånn sett :)

Skrevet

Klart det ikke er skadelig med isvann. Drikk det som kos, men hiv i deg noen glass med temperert vann innimellom:) Det jeg ofte gjør er å ha ei flaske med masse is i og eg med lunka vann, så får jeg litt av begge deler:)

Skrevet

det var jo enkelt, men smart! Både fornuft og kos i samme slengen :) Du er full av gode ideer idag, Hanne! :)

Skrevet

Ja, ikke sant:) Av og til kan man faktisk få både i pose og sekk, hehe:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...