Rosaglede Skrevet 20. juli 2006 #1 Skrevet 20. juli 2006 Hei Er i uke 20+1 i dag....tenkte jeg skulle ta en tur opp på vekten, har bare gått opp 1 kg siden jeg ble gravid.....er det unormalt el bør jeg prøve å spise mer? Hvor mye har dere andre gått opp?
Nesly Skrevet 20. juli 2006 #2 Skrevet 20. juli 2006 Tror ikke det er unormalt. Jeg er 15 uker påvei og har lagt på meg ca 0.5 kg.
selfangerkjerringa Skrevet 20. juli 2006 #3 Skrevet 20. juli 2006 Det er ikke unormalt! Det er gjerne i 3.trimester man legger mest på seg. Du kan slappe helt av foreløpig, kiloene kommer nok de Det avhenger også mye av hvordan du selv er i utgangspunktet. Jeg var 87kg da jeg ble gravid, spydde meg ned til 83 pga mye kvalm i starten, og er nå på utgangspunktet igjen. Håper fortvilt å holde vektøkningen i sjakk denne gangen, det var veldig tungt å bli nesten hundre kilo sist, men det var omtrent bare vannansamlinger i kroppen og det kan man ikke alltid regulere på egen hånd... jaja vi får håpe Er du VELDIG usikker og føler at noe er feil, så ringer du jordmor og spør Ingen spmål for små, ingen for store. "du må love meg at du ringer hvis det er noe du lurer på, dette er jo jobben vår vettu" sa jordmor til meg sist ps: det man faktisk trenger av ekstra energi pr døgn i graviditeten tilsvarer ei brødskive med pålegg og et glass melk...
grå :) Skrevet 20. juli 2006 #4 Skrevet 20. juli 2006 helt normalt. i forrige svangerskap hadde jeg gått ned 6 kg til uke 20. gikk ikke opp før i siste trimester.
Rosaglede Skrevet 20. juli 2006 Forfatter #5 Skrevet 20. juli 2006 Takk takk... Godt at jeg ikke sulter han stakkars lille der inne...
trebarnsmamma??? Skrevet 20. juli 2006 #6 Skrevet 20. juli 2006 Ikke unormalt. Vi er forskjellige alle sammen, noen legger på seg mye andre lite, noen sånn midt i mellom. Og når det skjer varierer mye. La ikke på meg særlig mye i første trimester, men har nå begynt en jevn stigning (er i dag 23+1). Spiser du sunt og normalt tror jeg ikke det er noen fare. Det er dessuten deg det går utover, ikke fosteret. Den tar det den trenger (ihvertfall den første tiden) og den som må lide dersom en ikke har spist er den gravide. Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå