Sarah77 Skrevet 20. juli 2006 #1 Skrevet 20. juli 2006 Noen som har opplevd det samme? Tok en blodprøve i tillegg og har visst ikke fått svangerskapsdiabetes enda (...), men jeg lurer på hvor mange som har hatt spor av sukker i urinen og likevel sluppet S-diabetes. Er det noen her?
Serenity Skrevet 20. juli 2006 #2 Skrevet 20. juli 2006 Mener jeg hadde litt spor av sukker i urin i første svangerskap. Jordmor ba meg derfor ikke spise noe søtt dagen før kontroll. Altså ikke noe sjokolade eller brus o.l. for å forhindre ubetydelig spor av sukker i urinen.
Karolinesmor Skrevet 20. juli 2006 #3 Skrevet 20. juli 2006 Jeg har hatt sukker i urinen to ganger dette svangerskapet, men har tatt gylkosetest og har fine blodsukkerverdier. Men dersom du er i risikosonen (overvektig eventuelt diabetes i familien) ville jeg vært forsiktig med sukker - og forsøkt å trent litt dersom det er mulig for deg (trening er med å stabiliserer blodsukkeret)
Sarah77 Skrevet 20. juli 2006 Forfatter #4 Skrevet 20. juli 2006 Takk for svar! beroligende.. :-) Jeg er ikke overvektig, og ingen i min familie har diabetes. Babyen er heller ikke for stor i størrelse i frohold til normalen. SF er littebitt under normalt, faktisk. Jeg hadde spist en del godis før kontrollen så kansjke det var det som slo ut. (dagen før). jeg spiser mye søtt (klarer ikke la være :-(), men jeg er usikker på hvor mye som er MYE! Er flink til å bevege meg også. Før neste kontroll skal jeg ligge unna søtt dagen i forveien og sjekke da. Jeg slapp å drikke denne sukkergreia sist kontroll, men dersom de fant mer spor, måtte jeg visst det.
Camilla_fikk_prinsesse Skrevet 20. juli 2006 #5 Skrevet 20. juli 2006 Jeg hadde også sukker i urinen, men etter at jg tok blodprøve så hadde jeg visst ikke s-diabetes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå