Gå til innhold

plutselig turbo baby..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har i grunnen syntes hele svangerskapet at babyen har vært så rolig. sånn at jeg nesten måtte dytte litt i han av og til for å få bekreftet at det var liv.

den siste uka derimot, har han vært helt turbo. spesielt om natten. han holder meg våken stort sett natten igjenom. er ganske slitsomt, men begynner jo å lure på om det kan være noe galt da. kan det være at han for eksempel reagerer på noe jeg har spist? har hørt at man ikke skal spise jordbær når man ammer, men kan det gjelde nå når han er i magen også? har spist litt mye jordbær i det siste da.. spesielt om kvelden. kom pluselig på det i natt, og får da så dårlig samvittighet hvis han kanskje har mageknip eller noe. har 20 dager igjen til termin. håper han driver og prøver å finne en vei ut bare:) noen som har hørt om at babyer kan ha magenip inne i mors mage?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn er det i magen min og. Har hatt ein veldig rolig baby i magen, heilt fram til for ei veke sia. No er det aktivitet med ein gang eg set meg ned. Lurar på om det er plassen som er så liten at eg no kjenner kvar bevegelse. Synast å huske at det var slik sist og. Då kom det ut ei lita tulle uten problemer med magen..

Skrevet

Hei, og takk for svar!

betryggende at det ikke bare er hos meg det plutselig oppsto mye aktivitet. ser i en annen tråd at flere andre også er i samme situasjon. har heldigvis fått sovet noen timer nå på formiddagen. fikk så ekle tanker om at han kanskje ikke hadde det så bra, tenkte på kolikk og sånn også.. men er sikkert et godt tegn at han er livlig:) fikk vite av jormora sist hvordan han ligger, og det er visst ryggen og rompa jeg kjenner som beveger seg mest. da tenker jeg jo at han må da sparke noe helt sinnsykt (kjenner visst ikke så mye til sparkene lenger, siden han sparker for det meste inn mot tarmene mine) men helt sikkert liten plass ja. og visst du opplevde lignende med jenta sist, og hun ikke hadde noe problemer med magen, så får vi satse på at alt er bra da:)

Ha en fin dag da!! min blei bedre nå ja:)

Skrevet

Hei, jeg og har opplevd det slik. Synes han har vært ganske rolig gjennom hele svangerskapet, men da jeg begynte ferie forrige uke merket jeg plutselig til at han var mye mer aktiv. Men jeg konkluderte med at jeg endelig slapper av og ikke stresser halve dagen, og dermed kjenner bevegelsene bedre. Men det er vel også noe i det at det blir mindre plass og da kjenner man vel bedre når babyen beveger seg. Det er helt utrolig følelse, blir omtrent grepet av æresfrykt hver gang jeg, selv om det er ganske ofte jeg merker det nå. Heldigvis er han ganske rolig om natten, ihvertfall ikke så i bevegelse at han holder meg våken. Men doturene er jo nok da....

Har ikke lenge igjen, 40 dager, så endelig er jeg også høygravid =)

Skrevet

gratulerer som høygravid:) !

kom på at egentlig har jeg hatt mistanke om at han har vært mest våken på natten tidligere i svangerskapet også. det er bare det at jeg har ikke våknet av det før. Mannen min derimot sier at når han legger seg etter jeg har sovna, så kan han ligge å kjenne at babyen er våken. så er nok noe i det at han er blitt større, og det kjennes mye sterkere da. får be han om å snu døgnet da kanskje:) nå er det vel helst jeg som har måttet snu litt på døgnet.

ønsker deg en riktig god ferie!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...