Gå til innhold

Vil ikke slutte å amme henne ennå :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ikke ut til at jeg får fortsatt ammingen til hun er 1år. Har begynt å jobbe fulltid så jeg kuttet ned ammingen fra 4 ganger om dagen til 1 gang(som da er på morgenen før jeg reiser på jobb)

Noen ganger jobber jeg sent å får da ikke kommet hjem å gitt kveldspuppen. Kommer ikke noe melk ut de kveldene jeg ikke jobber så har kuttet ut å prøve å gi henne da. Så har bare melk på morran.

Men nå har jeg fri 2 uker(fra neste uke) å lurer på om jeg skal prøve å øke igjen? Eller er det liten vits siden jeg må tilbake å jobbe etter ferien?

Hun er ikke avhengig av puppen i det hele tatt nå, bare om morran. Vil ikke gjøre henne avhengig igjen men vil gjerne greie å amme hver morgen til hun er 1år. Men tror dere at det går? Å bare amme en gang om dagen i mndvis å alikvel ha melk til det?

Føler nesten det blir mindre melk for hver uke som går nå.

Vet jeg har krav på ammefri men hjelper liksom ikke å dra en halvtime tidligere hjem om jeg jobber sent(jobber da til 22) å da sover hun uannsett. Å morrapuppen får hun selv om jeg ikke bruker arbeidstiden til dette.

Hun er forresten 9,5mnd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du fremdeles har melk går det alltid ann å øke igjen, så har du lyst å prøve synes jeg du skal gjøre det.

For å oppretholde melkeproduksjonen når du kommer tilbake på jobb kan du jo ta med en pumpe og pumpe deg. Med f.eks. Medela Mini Electric tar det ikke lange tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...