Anonym bruker Skrevet 19. juli 2006 #1 Del Skrevet 19. juli 2006 Ja, her sitter jeg. Jeg føler meg som verdens dummeste, feiteste og styggeste. Jeg greier ikke slanke meg. Og det er egentlig rart, i og med at det å være feit ødelegger livet mitt så inn i hampen. Dessuten er det jo "bare å spise sundt og riktig, og trene tilstrekkelig" så når jeg da målet, det vet jeg. Trist å tenke på at nå, 7 måneder etter fødselen verer jeg 6 kilo MER enn da jeg fødte. Trist og pinlig. Jeg er skamfull. Jeg er skamfull forde det kun er en grunn til det. Og det er snop, fete sauser, og minimalt med bevegelse. Hver kveld når jeg legger meg så planlegger jeg hvor flink jeg skal være å trimme, og hvor sundt jeg skal spise fremmover. Merkelig hvor lett det er å ligge i senga, se ut i mørket, og bestemme seg for å slanke seg, når man er mett og go`. Og så, om morgenen når jeg vokner, og det går opp for meg at jeg ikke får spise sjokolade, og at jeg bør trimme i dag, da blir jeg sur. En sånn "huff, ingen ting å glede seg til i dag" følelse. Hvorfor fortsetter jeg da og spise mens jeg drømer meg bort til Mai om 5 år, for da skal gudbarnet mitt konfirmeres, og da skal jeg ha ny bunda på...og alle skal få se så flott jeg er. Er det rart jeg skammer meg? Jeg er mamma til ei tøtte på 7 måneder. Og hun har vert svært etterlengtet. Hun kom til ved assistert befruktning. Og jeg som i alle år har HATET å dra på besøk til svigersen når de andre søsknene hans er der med sine barn.for da ble det så tydelig at vi ikke hadde. Jeg har i alle år drømt om hvor stas det skulle bli bare vi fikk ett barn. Men det ble ikke stas.........For jeg er så feit. Jeg føler jeg ser ikke ut. Jeg er 170 høg og veier vanvittige 106 kilo. Mesteparten samlet på overkroppen og i ansiktet. Ser ut som en oppblåst hval. Føler overkroppen min er så enorm, at jeg ikke kan vise meg i singlett.....det er tist. For å gå i tettvevde store svarte t-shirts nå i sommervarmen er uutholdelig. Jeg kan ikke ha singlett av fler grunner, og de to viktigste er: *jeg har enorme valker fra brysta og bakover på ryggen, dette gjør at armene mine henger ikke ned langs siden, de hviler på valkene, og det får overkroppen til å se enda bredere ut. *Singletter som er store nok i størrelsen så de ikke er tettsittende, ( laaangt over str 52.) de er så vid rundt armene at den valken som går fra brysta å rundt vises. Jeg har store problemer med fedmen min, jeg murer meg inne, synes det er fælt å gå ut og være blant folk, for jeg føler at de bare ser hvor feit og motbydelig jeg er. Og jeg VET at dersom jeg fortsetter å være så feit så vil jeg få store problemer på foreldrekaffe i bhg, på skoleavslutninger osv. Og det er trist. Jeg VET hvor jævlig jeg har det når jeg kun tenker på hvor feit jeg er. Og jeg er virkelig feit. Jeg ser ikke ut. Det er kvalmt. Vemmelig og usexy. Jeg greier ikke engang å sitte med bena krysset. Da må jeg hjelpe ene foten over den andre, og hekte den om en bordfot for å holde dem på plass. Etter graviditeten, har den øvre bilringen, den under brøsta blitt enorm. Ja så stor har den blitt at når jeg sitter litt fremmoverbøyd så stiger brysta opp, forde valken skubber dem opp. Heilt forferdelig. Jeg skjekket bmi her forleden dag....37......da snakker vi ikke lenger om å være "god å rng", eller "frodig", eller "lubben". Da snakker vi smellfeit, fedme og sykelig overvekt. Så, hvorfor greier jeg ikke engang å motivere meg til å trille 1 time med vogna? Når det å være så stor plager meg så mye? Hvorfor MÅ jeg spise kjeks, og pringels, hvorfor MÅ jeg stappe innpå med sjokolade når det å være så enorm plager meg så veldig? Det er bare snudt og riktig kost, og nok trim som skal til........det VET jeg, alikevel utsetter jeg slankekuren dag eller dag, etter dag, og eser utover og blir feitere og feitere. Takk og pris at høsten og vinteren nærmer seg, da kan jeg i det minste sjule meg bak masse klær.....ikke sånn som nå.....jeg bruker mammashortsen jeg. Den strammer nemmelig ikke, og mamma trusene elsker jeg. Har kjøpt en shorts på kaphal, str 50, den er fin når jeg skal gå på butikken, men jeg kan ikke sitte i den, for den er så vanvittig stram rundt livet, og dessuten presses ALT opp og ut over linninga når den er så stram. Jeg hater at jeg er så svak. Jeg hater å ha dette problemet. Jeg skammer meg. For jeg har selv spist meg feit, og jeg greier ikke komme ned igjen. Husker for 2 år siden, jeg gikk ned til 85 kg......selv da er en på 170 temmelig tjukk, men herregud så fin jeg følte meg...jeg fikk på meg klør i str 48 jo...For en følelse. Jeg vil så gjerne greie det.....og skal legge meg nå, og blir vel liggende å drømme om hvor deilig alt skal bli når 35 kg er borte!! Tqakk for at du leste, jeg vet ikke hvorfor jeg skrev dette, bare trenger å få det ut....... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5680487-min-misslykkede-historie-laaang/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twig Skrevet 19. juli 2006 #2 Del Skrevet 19. juli 2006 blås ut.. vi alle trenger det.. Men jeg vil ikke si du er mislykket eller feit! Det med den trimmen, hvorfor ikke ta en trilletur hver dag med barnet ditt på 7 mnd, det hjelper mye bare det å komme seg ut og gå Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5680487-min-misslykkede-historie-laaang/#findComment-5680606 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2006 #3 Del Skrevet 20. juli 2006 Hei anonym... Jeg kjenner jeg blir trist av å lese innlegget ditt. Jeg vet akkurat hvordan du har det. Jeg er et par cm lavere enn deg, og veier sånn ca 5 kg mer enn deg. Så hvis det er noen trøst, så ser jeg nok feitere ut ;-) Men jeg vet ikke helt hva jeg skal si... Utenom at jeg forstår frustrasjonen din utrolig godt!!! Hvis man ikke har vært så overvektige som vi er, så vet man faktisk ikke helt hva man snakker om mht "å være feit"... Prøv å finn verdien i deg selv, dine positive sider! De er det helt sikkert mange av! Ikke hat deg selv fordi du er stor... Vi er faktisk verdt like mye som de slanke :-) Jeg skal begynne på et oppøegg i regi av Helse Sør i sept. Håper det blir redningen min... Vet faktisk ikke hva jeg gjør hvis ikke det funker... Hvis du vil ha ei i samme situasjon å snakke med, så gi lyd :-) Så kan vi mailes eller snakke på msn :-) Hilsen bolla Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5680487-min-misslykkede-historie-laaang/#findComment-5685195 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 21. juli 2006 #4 Del Skrevet 21. juli 2006 Vet du.. leste innlegget ditt og det var som jeg skulle ha skrevet det selv.. føler det akurat på samme måte. Vil du prate kan du bare legge meg til på msn. Så kan vi dele erfaringer og bare prate. Andre også om dere vil. [email protected] Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5680487-min-misslykkede-historie-laaang/#findComment-5693595 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2006 #5 Del Skrevet 21. juli 2006 Jeg la deg til på min msn hasse lasse :-) Hilsen Bolla Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5680487-min-misslykkede-historie-laaang/#findComment-5695692 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå