Gå til innhold

Hvordan skjønner dere at baby er mett??

Anbefalte innlegg

Jeg aner aldri sikkert om hun er mett..hun kan sovne på puppen,men det er meget sjelden,men hvis hun gjør det å jeg legger henne ned da,så våkner hun med engang og skriker...etter hver mating må jeg gi henne smokk,da blir hun rolig..litt trasig å ikke være sikker synes jeg...

Fortsetter under...

Når babyen slipper brystet å virker tilfreds så er hun nok mett.

Om hun fortsatt gaper så kan det være noen dråper til hun vil ha.

Men prøv å gi smokk, for kan hende hun har sugebehov å da er jo puppen ganske god å suge på, synes hun da, ikke mammaen :)

Min baby sovner og merker hun bare kosesuger. Kosesuging: små, små sugetak med laaange pauser. Noen ganger slipper hun puppen med et HØYT SMATT og jeg ser det renne en dråpe skikkelig fet melk (ettermelk - den siste melken) nedover kinnet:)

Annonse

Ja, sukk - jeg ble inspirert av denne boken:

Elisabet Helsing Almaas - Boken om amming: Gammel (1970) bok om amming der man tar med alle fordelene (hygienisk, billig, lettvint, best for barnet osv) hvorav den siste fordelen er denne:

"Det er ingen hyggeligere måte å gi barnet mat på" ... "Det er smigrende for moren å være gjenstand for en slik grådig oppmerksomhet når hun setter seg ned og tar til å knappe opp. Det er deilig å høre at det klukker i den bittelille halsen mens de runde kinnene jobber og strever. Men mon ikke det beste faller i søvn ved brystet, mens en dråpe melk triller ned over kinnet og markerer at her var det mer enn nok".

Sukk... begynte å gråte, jeg! :)

OOOPS! Falt bort en linje! Tar den på nytt, jeg!

"Det er ingen hyggeligere måte å gi barnet mat på" ... "Det er smigrende for moren å være gjenstand for en slik grådig oppmerksomhet når hun setter seg ned og tar til å knappe opp. Det er deilig å høre at det klukker i den bittelille halsen mens de runde kinnene jobber og strever. Men mon ikke det beste øyeblikket kommer når den lille magen er full, og et utmattet barn faller i søvn ved brystet, mens en dråpe melk triller ned over kinnet og markerer at her var det mer enn nok".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...