Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

I dag har jeg fått beskjed om at min lille jente ligger på tvers. Måtte inn på Ullevåll for CT-scanning og røntgen, men får ikke svar på hvorfor hun ligger slik før om en uke.

Tidligere har jeg fått beskjed av jordmor på helsestasjonen at hun lå med hodet ned og at det var nesten festet. Jeg er nå i uke 37 så det nærmer seg at hun skal komme. Er det noen andre som har opplevd det samme? Jeg føler meg litt "lurt" av jordmor, men det er vel slik at de kan snu seg når som helst. Må innrømme at jeg trodde det var i orden siden jeg har fått beskjed om at hodet har nesten festet seg. Det ser med andre ord ut som om jeg må ta keisersnitt. Dette er mitt første barn.

Gleder med til å snakke med lege neste uke. Håper på normal fødsel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler med deg! Dette er min første også og jeg synes det er helt umulig å kjenne hvordan min lille jente ligger... Legen mente hun hadde hodet ned... men det er mye romstering så jeg er ikke sikker på om det er konstant... Krysser fingrene for at du får en normal fødsel!

Klem,

Skrevet

Min yngste datter lå med hodet ned når jeg ble satt i gang med gele og fikk veer. Men mens veene holdt på, så klarte hun å snu seg til tverrleie og jeg måtte ta keisersnitt. Det var litt surt, men det er nå sånt som kan skje, dessverre. Nå med mitt tredje barn, er jeg blitt anbefalt ks igjen, fordi jeg har to ks tidligere og babyen min nå ligger også på tvers fortsatt (var 37 fullgåtte uker på mandag). Nå har jo ikke det noen betydning siden jeg skal ta ks, men det er pussig at enkelte babyer liker seg så godt på tvers. På en kontroll har hodet vært ned, på alle de andre kontrollene har babyen ligget på tvers og jeg merker godt at den fortsatt gjør det pga bevegelsene jeg merker på sidene av magen min... auau!!

Håper allikevel for din skyld at babyen snur seg, det kan jo skje over natten!!!

Uansett, ks eller vanlig fødsel: Lykke til!!!

Skrevet

Hei.

Min ligger også på tvers. Har ligget med hodet ned i flere mnd. noe både lege og UL har bekreftet. Så kom noen dager i forige uke hvor babyen var i mye bevegelse, å der plutselig snudde den seg på tvers. Så det på magen at hodet nærmest skled opp langs siden, å kjente jo også at sparkene kom på siden av magen, å ikke opp mot ribbena, som tidliger.

Må nok innrømme at jeg blir litt nervøs for dette med fødselen. Vil så gjerne føde normalt, har en gutt fra før, fødselen var en utrolig opplevelse.

Har også tidligere opperert ut en eggleder og en stor cyste som lå bak livmoren, så vet hva det vil si å bli opperert i magen. Snittet er tatt på omentrent samme sted som ved keisersnitt. Hadde sinnsykt vondt etter oprasjonen! Tror de fleste kommer seg raskere etter vanlig fødsel enn keisersnitt. Så får litt småpanikk med tanke på om det kan ende med keisersnitt! Vil heller gjennom setefødsel enn keisersnitt!

Skal til legen i dag. Håper på at de gjør noe for å prøve å snu babyen. Kan jo ennå skje av seg selv, er i uke 36.

Håper alt ordner seg for oss begge, å at de så snart som mulig finner ut at å ligge med hodet ned nok er det aller, aller beste!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...