Gå til innhold

klær til prematurbarn??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er begrenset hvor mye klær en trenger til bittesmåe babyer. De ligger på sykehuset i tempererte rom, i tempererte senger, eller godt inntulla oppi plastikkbaljene. Nyfødt avdelingene sørger for alt en trenger.

De fleste er bortimot 2000g når de kommer hjem, og da kan en bruke 50 klær som er små i størrelsen, og det en kjøper i vanlige butikker som prematur klær.

Det er selvsagt fint med noe eget og noe pent på sykehuset også, spesiellt om en skal være der en stund. Nøstebarn har fine prematurklær i ull og silke, som går ned til størrelse 38 i alle fall.

Ullklær er bra for de minste fordi de har vanskelig for å holde temperaturen oppe, og jo mindre energi de bruker på det, jo mer vokser de og legger på seg også.

Vi hadde noen slike bodyer, men de er temmelig dyre 220,- per stk. Jeg tror Nøstebarn har nett butikk, vet faktisk ikke om andre som har så små størrelser.

Vår var 1780 g da vi fikk han hjem, han var da for liten til alle de andre klærene, vi brukte bare bodyer, han var alltid tulla inn i ulltepper. Str 50 trengte vi derimot mye av, når den tid kom, fordi han brukte de så lenge.

Lammeskinn derimot bare må du ha, men det må ikke være for stort til å passe oppi sykehus baljene.

Men som svar på spørsmålet ditt, prøv www.nostebarn.no

og beklager all tilleggs informasjonen, jeg vet bare at når vi fikk beskjed på at han kom til å bli tidlig og at han kom til å bli liten, gikk vi mye rundt å så etter små klær, jeg var litt stressa fordi vi ikke fant noe, og det var helt unødvendig. Alle vi kjente kom med størrelse 50 klær til oss, så vi trengte ikke kjøpe noe selv. Men det var ordentlig gøy når vi begynte med ordentlige klær.

Hei, Jeg fikk ei lita ei på 2 kg for 8 uker siden. Jeg kjøpte klær i str. 44 på hennes og maurits. Andre steder er det dyrere. Men husk!! De vokser veldig fort så ikke kjøp så mye. De klærne jeg kjøpte er lite brukt.til og med en del som ikke er brukt i det hele tatt. Er nå på str. 50!! JIPPI. Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...