Gå til innhold

røde hunder...


en liten i magen

Anbefalte innlegg

Etter mitt forrige svangerskap fikk jeg beskjed om at jeg ikke var imun mot røde hunder, fikk da beskjed om å ta vaksine etter svangerskapet. Dette skulle gjøres, men dagene fløy og plutseli ble jeg gravid igjen (ikke planlagt). Noen som vet noe om dette, hva kan skje? Når er faren størst osv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg fant dette om røde hunder... (ikke for å skremme, altså..)

 

"Dersom du blir smittet med røde hunder i begynnelsen av svangerskapet kan dette ha store konsekvenser for det ufødte barn. 1/3-del av barna vil få skadet øynene, ørene, hjertet eller hjernen. Disse misdannelsene er såpass alvorlige at en smittet gravid vil få tilbud om svangerskapsavbrytelse. Dersom du smittes senere i svangerskapet er risikoen langt mindre for at fosteret skal bli sykt. Smittes du på slutten av svangerskapet er det ingen fare for fosteret. Morkaken kan imidlertid være smittsom og barnet kan skille ut virus og smitte andre i flere år."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off hørtes ikke bra ut, er vel ikke så mye en får gjort uten å være utrolig forsiktig og ungå steder der det har vert smitte. Får håpe på det beste!! Angrer på at jeg ikke prioriterte dette litt mer etter første mann nå ja!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...