Anonym bruker Skrevet 19. juli 2006 #1 Skrevet 19. juli 2006 fikk beskjed om at de hadde funnet noe på leverprøvene mine og måtte komme tilbake til legen for å ta nye. Noen som vet hva det vil si??-hvilken funkksjon leveren har? Ble liitt forfjamset og glemte å spørre legen.. Eventuelt om det er noen andre som har fått samme beskjed?
**Tingeling** Emma06+June08:) Skrevet 19. juli 2006 #2 Skrevet 19. juli 2006 Har du svangerskapskløe? Er jo ofte i forbindelse med kløe at disse blodprøvene blir tatt. Leveren kan ofte bli påvirket av hormonene som følger med svangerskapet, og i svært skjeldene tilfeller være skadelig for deg og barnet. Det er ganske vanlig at man får bittelitt utslag på denne testen, og da må man jo bare ta nye for å sjekke at det evt ikke utvikler seg:) Ikke noe å bekymre seg for!
mamma 240706 Skrevet 20. juli 2006 #3 Skrevet 20. juli 2006 Hei. Jeg ble tatt blodprøver av på mandag pga svangerskapskløe, spesielt under føttene og i håndflatene. Ble oppringt på kvelden og måtte komme tilbake på Ullevål for CTG og ultralyd samt samtale med legen. Han kunne ikke si noe endelig før gallesyreprøven var klar. Igår måtte jeg komme innover igjen og ble lagt inn på Ullevål til overvåking. Har tatt nye blodprøver idag, samt CTG og ny UL. Alt er bra med baby foreløpig, og legen gav meg permisjon så jeg får sove hjemme med kjæresten min. Prøvene var uforandret, men får ikke svar på ny galleprøve før i morgen. Må innover hver dag for CTG, og senga mi og tingene mine er på sykehuset. Jeg blir satt igang på mandag etter planen. Men nå går jeg/vi bare og venter og bekymrer oss for babyen vår, og jeg skal spørre om de kan sette igang før. Har UL-termin 15.aug, så er i uke 36+4. Leverens funksjon er ta sseg av avfallsstoffer i kroppen. Når prøvene er dårlige er takler ikke leveren din svangerskapet. Det kan føre til økt sjanse for at barnet dør i magen. Det ble sjelden gjort tiltak for dette før, men nyere forskning viser at det må holdes under oppsyn. Legene og jordmødrene på Ullevål har tatt tak i dette og gjort jobben sin for meg...sørg for at du følges opp nøye. Hilsen bekymret snart mamma
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå