Gå til innhold

Blir kanskje mamma til gutt i desember....

Anbefalte innlegg

20:45 19.07.2006

Var på UL fredag forrige uke, men vet ikke kjønn ennå, for mannen min vil ikke vite det på forhånd. Vi syntes begge vi kunne se en liten gutt. Jeg spurte jm om hun tydelig kunne se kjønnet og hun svarte "Åh jaa..!" Hun var bombesikker og det tyder vel kanskje på at det ligger en liten gutt der. Mannen min sa at vi nok ikke trengte kjøpe noe rosa og da kommenterte jm at blått gikk da til begge kjønn...

Dersom vi skulle få en jente var vi enige om navnet Aurora, men synes det har gått litt inflasjon i det navnet nå. Johanne er et fint alternativ. Det vil i så fall bli oppkalling ettersom flere kvinner i min mors slekt har dette navnet enten som første eller andre fornavn (inkl mamma og mormor). Svigermor heter forøvrig Anne, så da blir det på en måte oppkalling fra begge sider.

Guttenavn er det verre med. Jeg vil gjerne ha Jakob, selv om det nok er en av bibelnavnene som florerer for tiden. Mannen min er fast bestemt på Ola Rasmus. Jeg forstår ikke hans forkjærlighet for doble fornavn da vi begge selv "sliter" med dette. Jeg synes det i så fall kunne holde med Rasmus. Det fineste med dette navnet er selve betydningen. Det er den norske varianten av det latinske Erasmus som betyr "verdt å elske" og det er jeg sikker på at dette barnet blir.

Alternative guttenavn er Eirik (eg litt for likt farens), Henrik, Sigurd, Vemund, Vetle.

Hva synes dere om navnene våre, spesielt Rasmus?

Det er ikke så vanlig for tiden. Vi vil helst ikke ha noe ti på topp navn.

Jeg skal forresten til ny UL i uke 28 ettersom morkaka lå veldig lavt. Skal forsøke å overtale mannen til da, for jeg dør snart av nysgjerrighet.

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Helt siden jeg var lita har det alltid vært vitsing med Rasmus, så huff nei.

Liker Aurora og Johanne.

Guttenavnene vet jeg jammen ikke - alltid vanskelig. Henrik og Eirik er fint. Erik er enda finere, men det heter far da kanskje.

Hva med Håvard eller Sveinung da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...