Gå til innhold

min fødselshistorie.den ble litt lang.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Onsdag 12-7 hadde jeg time til jordmor for kontroll.fredagen før hadde jeg ligget på sykehuset under observasjon,siden de var redde for at morkaken skulle løsne(magen var kjempe hard i mange timer og det var skikkelig vondt)

Da jeg var på sykehuset sa de at jeg hadde fått 1cm åpning og modninga var godt igang,slimproppen hadde også gådd.

Da jeg var hos jordmora sjekket hun om jeg skulle ha fått større åpning,det hadde jeg også, 2 cm åpning og det var helt utflatet.Jordmora sa fra til meg at jeg kom kanskje til og føde iløpet av natten,babyen var ihvertfall ute før helgen var over.Da jeg satt der hadde jeg regelmessige rier og hadde hatt det siden klokken var ti på formiddagen,fem min mellom hver.Nå var klokken 1300.

Jordmora ba meg ta tid på riene og se om tien ble mindre og mindre,også ba hun meg ringe sykehuset i åtte tiden på kvelden og fortelle hvordan riene var da.Riene var ikke vonde så det plaget jo ikke meg.Folkene på føden sa at jeg bare skulle se det an og hvis det ble kortere mellom riene måtte jeg bare ringe på nytt til dem.

Jordmora som jeg hadde gått til kontroll hos skulle på natt,så jeg fant ut at jeg skulle ringe henne når jeg visste at hun var kommet på jobb.kl 23 30 ringte jeg henne,hun sa at jeg bare skulle komme innom så jeg skulle slippe og engste meg sånn.Så vi pakket bagen bilen og kjørte inn til sykehuset.kl 00 30 ankom vi sykehuset,fikk prate med jordmora og ble undersøkt og hadde 3cm åpning.Da sa hun at jeg skulle innskrives,jeg ble satt til ctg for og registrere riene, kl var da 01 05.Ti min senere gikk vannet,da begynte jeg og kjenne riene,de var ikke så kjempe vonde men jeg merka dem.

Samboern og jeg fikk litt mat og spise mens riene skulle ta seg skikkelig opp.kl 0200 fikk jeg steriltvannspapler,det var skikkelig vondt,hadde jeg visst hvor vondt det var hadde jeg aldri tatt det,men det var kjempe godt etter ett min,så smertene i ryggen forsvant med en gang.Nå spydde jeg litt.Jeg ble tilbydd klyster og fant ut at det var like greit og bare ta det med en gang.Det var veldig vondt og skulle sitte i ro mens riene fortsatte.men det gikk greit.Riene fortsatte og ble sterkere og sterkere ,jordmora sjekket på nytt hvor langt jeg hadde kommet,da var det 7cm åpning,da bar det inn på fødestua kl var nå 0400.Inne på fødestua fikk jeg instrukser for hvordan lystgassen skulle brukes.Jeg supa i meg lystgass og riene ble ikke så vondet så det hjalp meg veldig.etter en stund meg lystgassen ble jeg sjekket på nytt og hadde full åpning.så fikk jeg beskjed om når jeg kjente at jeg ville presse så måtte jeg bare begynne.Dette syns jeg var veldig skummelt så jeg turte ikke og presse så hardt.Jordmora sa fra til meg at jeg måtte begynne og presse når riene kom.samboern sto som en helt og holdt meg i hånden og sa jeg var så flink.jeg pressa og pressa og så sa jordmora at nå er det to pressrier igjen så er babyen ute,den ene kom og hodet var ute så kom den andre og resten av kroppen kom.kl 0605 den 13-07-06 17 dager for tidlig kom det ei nydelig lita jente 3300gr og 48cm lang og 34cm rundt hodet.

denne historien ble kanskje litt lang,.men pytt pytt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye! Bare fint med lange fødselshistorier!

Skrevet

Gratulerer!!

Skrevet

Gratulerer! Slettes ikke for lang historie :)

Skrevet

Gratulerer så masse med ei lita jente!! Gleder meg masse til det blir min tur, kjempekos å lese om andre som har født, slett ikke for lang historie!

Kos deg masse med den lille jenta!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...