Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, Vet ikke om noen husker meg men...jeg har født ialle fall, for en uke siden! Jeg er ikke en av de som har en fantastisk fødselshistorie og som syns det var en fantastisk opplevelse (skulle ønske det altså!!).

Nei, jeg syns det var grusom sinnsykt vondt, og er sjeleglad jeg aldri skal gjøre det igjen ! (Dette var nr to og vi har bestemt oss for lenge siden for å ha to barn : )).

Det var en kort fødsel, våknet med rie (man skjønner det virkelig når det er rie!!!) kl.fire på natt, var på sykehuset kl fem. Fødte kl åtte.

Hadde rier hver fjerde minutt fra første stund. Vannet gikk da jeg satt på do og dreit (klyster!!!!) på sykehuset. Åpningsfasen gikk utrolig raskt, jeg hadde tette rier, og de bestilte epidural veldig kjapt etter at jeg kom. Men tror dere ikke legen somlet så mye at det ble for seint! Jeg husker at jeg i min lystgassrus sa: "forbannede forpulte lege" til mannen min

: ). Da legen endelig kom, var det full åpning. Men så lå babyen så høyt oppe i bekkenet med nesa i været og hodet skjevt, så jeg greide ikke få han ut. De prøvde drypp, men hjalp ikke. Da jeg hørte de snakket om keisersnitt eller sugekopp begynte jeg presse som en gal... Det ble sugekopp. Jeg samarbeida dårlig med legen : ) jeg nekta å legge meg på ryggen med beina opp, syns det var så vondt. Utrolig vittig å tenke på nå at legen måtte irettesette meg og de måtte bruke "makt" for å få beina opp! Jeg ble klippet og så satte de inn sugekoppen. Det verste av alt var når hodet sto nesten ute og jeg måtte vente på neste rie for å presse. Jeg trodde jeg skulle eksplodere! Ble forklart etterpå at det er viktig for å vide ut, men at det gjør ekstra vondt når det blir gjort med sugekopp fordi jeg da ikke har fått den naturlige uttøyingen. Svipp så var min skjønne baby ute. Men jeg var så sliten og syns det gjorde utrolig vondt etter fødselen, syns det pressa så på både i baken og underlivet, og maste og bar meg over at de hadde glemt noe inni der : ) Alt i alt, en grusom opplevelse, syns alt var ekstremt vondt, trodde jeg skulle dø og vil aldri gjøre det igjen. MEN til dere stakkarane som har fødsel foran dere: det er verdt det!!!!! Resultatet er fantastisk!! Og forhåpentligvis har dere høyere smerteterskel enn meg : )

Nå er vi hjemme og plagene fortsetter (bare for å være ekstra oppmuntrende overfor dere : ) ), har nå utrolig vondt i baken pga hemorider, verker og kan knapt sitte. Har skjedd noe villt med bekkenet mitt så jeg går som en åttiåring. Og ser helt sprø ut med stor slapp mage som gjør at jeg fortsatt ser gravid ut: )

MEN nok en gang: det er verdt det!!!! Lykke lykke til, håper ikke dere blir sinte på meg for min brutale ærlighet!!!

Så til dere andre med termin 5.juli, dere har vel født nå? Stakkars lilleBrumm, du må da ha født? : )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye, men fikk du gutt eller jente?

Skrevet

Takk, glemte å skrive at det ble en nydelig gutt!!!

Skrevet

Gratulerer med gutten!

Skrevet

Gratulerer med den lille gutten ! Høres ut som en tøff fødsel, håper du kommer til hektene snart. Kos deg masse med gutten din. Å på tross av tøff historie å lese, jeg gleder meg ennå masse til min fødsel :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...