Gå til innhold

Noen som har merket at magen har vokst?


løven78

Anbefalte innlegg

Hei på dere!

Har noen av dere merket en voksende mage?

Leste et sted at i 1. trimester legger man på seg ca 10%......

Kan ikke vente til magen min vokser jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skrev visst ikke mer....

Men tror det var 10% av det man normalt legger på seg gjennom et svangerskap, mellom 12-18 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger på seg 10 % av forventet vektøkning. Leste dette i Gro Nylander sin bok " på vei". En veldig bra bok! Ja, jeg har merket at jeg har blitt litt hardere i magen nå, ikke så rart kanskje. er 11 + 5. Buksene passer enda... Men vet ikke hvor lenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jeg hadde på følelsen av at det var det du mente ja. Men jeg synes det er bare bimbam at jeg skal legge på meg 18 kilo, jeg foretrekker 10 mindre... i wish....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så ett innlegg om bh størrelse.. Buksene passer, men bh en måtte byttes ut veldig tidlig. Er D nå.. Uff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brystene er nå en ting, men det er magen som bekymrer meg.. skal jo ikke si noe til noen før 12 uker, så litt dumt om de ser det selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he, unnskyld mente det ikke sånn. Men det er veldig rart dette med brystene. At de skal gjøre seg "klare" så tidlig.. Mannen min var mektig imponert!! he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, for mannfolka tror jeg det er en bonus! de ser ikke at dama er gravid, men hun får større bryster hele tiden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er vanlig at man får synlig mage før det er gått 12 uker. mins og ha lest at det er etter 12 uker at livmoren flytter seg til over symfysen, altså det som gjør at magen blir hard og buler ut. Men ingen er like da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenker bare sånn at siden folk pleier å si det etter 12 uker er det nok en god del som ikke det vises på innen da :-) *tenke positivt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare skyte inn at jeg nå i dag har vært og kjøpt min første mammabukse! :o) Jeg er 10+2, og jeg vokste ut av buksene mine veldig tidlig! Jeg har nå, utenom mammabuksa, bare èn bukse av de gode gamle som går ann å gå med, så det med magestørrelse er individuelt! :o) Men jeg fikk også da enorme bryst så utrolig tidlig...! Allerede i uke 6 ca var de vokst masse! Men absolutt alt er individuelt da, så man kan jo egentlig ikke se for seg hvordan ting vil komme til å bli!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 10+0 i dag og sliter også med knappene i buksa gitt.... Går greit så lenge jeg går, men skal jeg sette meg ned er jeg redd for å kverke babyen - så stramt blir det...

Har ikke kjøpt meg mammabukser enda, men går titt og ofte med en knapp eller to åpne...

 

Gleder meg til litt gravidmage jeg da... noe av det vakreste jeg vet om !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Godt å høre det ikke bare er meg som snart vokser fra buksene.:) Jeg er 9-4 idag og magen buler som bare det. Men tror det er en kombinasjon med at jeg ikke får til å gå på do så ofte. Så er nok en hel del oppblåst: Men så svirrer jo den der tanken i bakgrunnen om tvillinger og det er ikke et ønske å få det.:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Joda oppblåstheten har gjort at man har sett og ikke minst følt seg større. Jeg er 6+0 og endelig har denne stinne følelsen roet seg ned. De siste dagene har følelsen av å være "meg" kommet tilbake, men klærne strammer nok litt mer. Det er nok kanskje heller følelsen som gjør dette med en.

 

Ha en strålende dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 7+3 i dag og magen buler bittelitt. Men mye er nok oppblåsthet/forstørret livmor og resten er at jeg ikke lenger gidd å holde magen inne lenger.. Jeg har bittelitt mage igjen etter førstemann. Så nå lar jeg bare magen bule, siden jeg er gravid igjen. :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er normalt, jeg la på meg 23 kg i mitt første svangerskap. Jeg spiste godt men sundt hele veien. Men hvordan unngå å legge på seg så mye?Jeg var aktiv og jobbet til the bitter end i barnehage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 10+4 og min mage har vokst litt. Har tilogmed fått kommentarer på det. Brystene derimot har nesten ikke vokst. Så jeg bruker fortsatt A-cup! Syns det er rart at jeg som har små bryster ikke har vokst mer, mens de som har B-cup plutseli må bruke D! Jeg vet at alt står bra til med lille nurket da for jeg var å smugkikka idag. Arti!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er på vei med fjerde nå og det har vist veldi tidleg med dei tre siste . det var bare første mann vi kunne vente 12 uker før vi fortalte det til noen, for alle har gjettet det rundt ca 8 uker med dei tre siste.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er mange som ikke får større pupper i svangerskapet , melke produksjonen begynner ikke før rett etter fødselen hoss mange mens andre må bruke ammeinnlegg lenge før fødselen pga at dei lekker . alt er normalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 4+4 i dag og føler også at magen er oppblåst. Dersom jeg går med stramme topper føler jeg at jeg har lagt på meg litt på magen!

Men klager ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja, jeg merker godt at midjen er borte... Litt tidlig synes nå jeg, er bare 8+6 og blir snart nødt til å fortelle... Puppene kom så fort unnfangelsen var et faktum tror jeg... Hihi... Trodde det var ekstrem PMS denne gangen, men det var det ikke nei... Sambo godt fornøyd (og kommer ikke over forandringen hehe)

 

Jeg plages veldig av oppblåsthet og veldig treg mage, så det er nok grunnen, samt at jeg er veldig sulten... Det føles nesten vanskelig å puste noen ganger. Hadde gjerne beholdt livvidden litt til da...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...