OktoberTussi Skrevet 19. juli 2006 #1 Skrevet 19. juli 2006 Er det flere her som innimellom føler de får pusteproblemer når de sitter i ro? Det hender innimellom at jeg føler jeg ikke klarer å få inn nok oksygen, og det er slik en ekkel følelse i brystet. Det skjer noen ganger litt etter at jeg har spist, så jeg vet ikke om det kan ha noe med blodtrykket å gjære (har litt lavt blodtrykk). Er så lenge til jeg skal til jordmor, så får ikke spurt om det der på en stund. (Er uke 28+6)
haater husarbeid Skrevet 19. juli 2006 #2 Skrevet 19. juli 2006 Jeg føler at det er veldig vanskelig å få puste til tider, men jeg er i uke 35 da, og har livmora helt opp i ganen føler jeg. Det kan ikke være halsbrann som gir deg den ekle følelsen i brystet da?? Jeg foreslår at du ringer til jm og spør, trenger ikke time for det vettu. Lykke til!
Ninn (har født:) Skrevet 19. juli 2006 #3 Skrevet 19. juli 2006 Hei! Det er vanlig å få litt lavt blodtrykk i slutten av andre trimester fortalte JM meg, jeg hadde veldig lavt blodtrykk en stund og det som skjedde da var at inni mellom ble jeg svimmel, fikk hjertebank og hadde følelsen av å ikke få puste ordentlig. Kanskje det er det lave blodtrykket som forårsaker at du føler du ikke får puste/ nok oksygen? Hvis det ikke gir seg hadde jeg ringt JM eller legen for å sjekke det opp. De sier at det lave blodtrykket vanligvis gir seg en gang etter uke 28. Lykke til:)
OktoberTussi Skrevet 19. juli 2006 Forfatter #4 Skrevet 19. juli 2006 Uff, ja, men både legen og jordmoren min har ferie, men jeg kan sikkert få svar på legekontoret likevel. Fikk bekreftet at babyen har det bra på 3D-ul i går, så det er vel mest ubehagelig for meg. Kanskje det er fordi babyen har snudd seg allerede og beina presser alt sammen over opp slik at magesekken og lungene skvises. Lurer på hvor ille det vil bli om 10 uker....
maja240806 Skrevet 19. juli 2006 #5 Skrevet 19. juli 2006 Jeg har/har hatt problemer med det lenge... Er i uke 36 nå, så det er ikke så merkelig. Men hadde det også når jeg var som deg. Men det er spes når jeg ligger ned. Men også når jeg sitter. Tror ikke det er noe rart, den lille begynner å fylle ganske mye der inne:) Lykke til !
Pingo Skrevet 20. juli 2006 #6 Skrevet 20. juli 2006 JA!!!! Jeg har det sånn som deg, det er slitsomt :-p Men det er da helt normalt, og har ingenting med blodtrykk å gjøre!?! (Jeg har hvertfall helt normalt bt.)Tenk på alt som presses oppover i kroppen din nå! Jeg ligger for eks. på sofaen og må trekke pusten som en hvalross for få puste ordentlig, for ikke å snakke om når jeg går - blir utrolig fort anpusten. Du er nok ikke veldig alene om dette ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå