Gå til innhold

Kan man velge...??


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg gruer meg veldig til og føde. Og jeg har aller mest lyst til og ta keisersnitt.. Jeg er 19år når babyn kommer.

 

Er det mulig og få det som jeg vil, eller er det noe som sier at man må føde normalt?

 

Tror ikke jeg tørr og føde normalt :(

 

Dette er vanskelig.. huff..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

De vil helst an en skal føde på vanlig hvis, siden dette skal være best for barnet, en skal helst ha gode grunner for å kunne ta keisersnitt. Jeg skjønner godt du gruer deg, det er helt normalt! Jeg har vert igjenom en fødsel tidligere og det er faktisk en helt fantastisk følelse, selfølgelig er det vondt, men kvinnen er jo skapt for å klare det. En kommer seg mye raskere(som oftest) når en føder på vanlig vis, tar en keisersnitt kan det ta flere timer før en får hilse på den lille, og moren er ofte helt utslått lenge etterpå! Det virker mye skummlere med fødsel på forhånd enn når en er oppi det, da konsentrerer en seg bare om det som skal skje, det er jo også forskjelige måter å føde på( i badekar, stående, liggende) du finn en måte som passer deg best! Dette kommer til å gå kjempe fint!! Det er jo muligheter for smertestillende og når en føder vanlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey!

Takk for svar:D

 

Badekar?? Skal det være mindre vondt?

 

Tørr ikke tenke på å føde normalt og tørr hvertfall ikke se det på film.. :(

 

Ikke lett dette her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde en positiv ks-opplevelse,men vil likevel anbefale deg å føde normalt hvis du kan. tror nok det er mye bedre både for deg selv og barnet. ja, det er vondt å få rier og være i fødsel. veldig vondt. likevel så er det kortvarig og du blir fortere bra igjen enn etter et ks. du får ogsåse barnet ditt mye tidligere og ha det til brystet.

 

huskat du har mange måneder å venne deg til tanken på. det er ikke sikkert du synes det er så skremmende når du komemr til slutten av svangerskapet. da har du fått tenkt over ting, hormonene tar over litt og det virker mer naturlig.

 

ta det opp med jordmor så kanskje du også kan få snakke med noen som kan hjelpe deg til å velge den riktige avgjørelsen for deg

 

vondten er også helt annerledes enn vondter man har hatt før. iallefall synes jeg det selv om jeg ikke fikk utdrivningsfasen. den er overkomlig på en måte. ikke så skummel og vond slik man ser det for seg.

det finnes jo også akupunktur som kan hjelpe en god del og epidural. noen har også lystgass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange synes badekar er mindre vondt,(det varme vannet får musklene til å slappe mer av) men det er veldig idividuelt, jeg satt ganske lenge i badekar og synes det var behagelig! En får jo også tilbud om akupungtur, masasje, men dette er jo forskjellig fra sykehus. Kan være like lurt å ikke se det på video, en ting er iallefall helt sikkert, det er utrolig mange myter og skrekkhistorier om en fødsel, mye av det er bare oppspinn. Det gjør jo klart vondt, men samtidig er det en god følelse å få ut denne ungen: ), og en tenker ikke på det når en er oppi det. Ser en på en video, kan en jo tenke mye og legge merke til mye, som en ikke får gjort når en føder selv!!

Ville tatt det opp med jordmora di eg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...