Gå til innhold

Flere med nyreproblemer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag er jeg blitt utskrevet etter 3 døgn på sykehus pga. nyresten eller det er ihvertfall hva de tror selv om de ikke fant noen stener på ul. Termin er 9.aug og jeg begynner å bli lei pga. alle smertene jeg allerede har hatt. De sa at nyrestensmerter kan sammenlignes med rier og det gjorde at jeg gruer meg!! Men som de sa på føden, rier er smerter med mening...

Det de og sa er at nyre-sten, -grus og galleblære problemer er vanlig under graviditet. Er det flere som har opplevd dette for jeg har ikke inntrykk av at det er så utbredt..

Jeg ønsker ikke at noen skal oppleve samme smerter, for det var grusomt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hørt at nyresten er noe av det mest smertefulle en kan oppleve, kan bare ikke tro at rier kommer i nærheten av det- selv om jeg ikke vet sikkert...

Skrevet

Hei!

Jeg har opplevd det samme som deg. Smertene er helt for jævlige!

Vi var på besøk hjemme der vi kommer fra og fikk legetime for noe jeg regnet med var en urinveisinnfeksjon. Jeg fikk antibiotika og gikk fornøyd hjem for det pleier jo å hjelpe fort. Da jeg kom hjem ble smertene helt utholdelige. Mannen min ringte legen og han trodde det var fødselen som var igang ( dette var 6 uker før termin). Jeg ble sendt med ambulanse (både blålys og sirener) til sykehuset og ble innlagt på føden med 3 min mellom hver rie. Etter grundig undersøkelse fant de ut at det ikke var fødsel men mest sannsynlig nyrestein. Og det stemte jo. Jeg fikk noe morfinlignende smertestillende som heldigvis hjalp etter en stund. Jeg var tilslutt helt neddopet. Etter noen dager kom en stein ut og den var visst stor etter som jordmor sa og det kom også endel grus.

Jeg har heller ikke hørt om andre gravide som har opplevd dette så det kan nå ikke være så vanlig. Ikke står det noe om det i noen av de bøkene jeg har lest i heller.

Både jordmødrene på obs posten og min egen jordmor sier at disse nyresteinssmertene er mye sterkere enn rier og mer inntense. Under en fødsel er det tross alt mer pauser enn det er rier, med nyresteinssmerter er det ingenting som ligner pauser.

Så når vi kom oss gjennom dette så klarer vi nok fødselen bra også! Men jeg tror på ingen måte at det ikke blir vondt å føde altså.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...