Gjest Skrevet 19. juli 2006 #1 Skrevet 19. juli 2006 må rier være vonde?? har kynnere\rier hvert 5min.. gjør ikke spesielt vondt,litt vondere enn kynnerne har vært før. har termin om 4dager. er moden og hadde 2-3 cm åpning for et par uker siden...
Sigbeth Skrevet 19. juli 2006 #2 Skrevet 19. juli 2006 har hørt om tilfeller hvor riene ikke har vært vonde og de har blitt feiltolket som kynnere. Vil anbefale deg å ringe føden å høre med dem, spesielt siden du har begynt å åpne deg
JIPPI:) nr 3 i 2010:) Skrevet 19. juli 2006 #3 Skrevet 19. juli 2006 Faktisk så ble min venninne med termin den 22 innlagt eter en kontroll i dag. hun hadde 4cm åpning, men ikke vondt, bare litt små knnere som hun kalte det. snakker om å komme langt uten smerter, mesunnelig ja!!!!! ikke teng til fødsel enda, men hun måtte være der fordi de mente det ble styrt fødsel når det satte i gang!!
Gjest Skrevet 19. juli 2006 #4 Skrevet 19. juli 2006 oi.såpass.. jeg vurderer å ringe føden snart. for jeg kjenner litt smerter i ryggen nå å....
babycall Skrevet 19. juli 2006 #5 Skrevet 19. juli 2006 KREMT; du som sikert føder nå...Kynnere er ikke regelmessige....:-) Rier er..
Januarbaby2014 Skrevet 19. juli 2006 #6 Skrevet 19. juli 2006 Jeg har ofte regelmessige kynnere, men det gir seg som regel etter noen timer. Jeg kan iallefall ikke innbille meg at jeg har hatt rier siden uke 14!
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2006 #7 Skrevet 19. juli 2006 Kynnere kan komme regelmessig men de gir seg. Jeg tror du har rier jeg og at fødselen er i gang. ta ring føden, de vet mer enn oss. Lykke til=o)
Gjest Skrevet 20. juli 2006 #8 Skrevet 20. juli 2006 ringte føden i natt. di sa jeg måtte ha mye vondere før di tok meg inn på sjekk. det begynner jeg å få nå,men ikke så vondt som jeg burde hatt kanskje. ikke sovet noe i natt for kynnerne\riene har kommet fra 5-8 min mellom hver. føler det blir vondere for hver time,men ikke sånn at jeg vrir meg i smerte liksom. redd for at når det først setter i gang "ordentlig" så går det så fort at jeg ikke rekker sykehuset..
m*78 Skrevet 20. juli 2006 #9 Skrevet 20. juli 2006 Syns du skal ta deg en tur til føden for sjekk. De kan jo ikke si over tlf. at du ikke har vondt nok. Alle opplever vi rier forskjellig og noen har høyere smerteterskel. Har du forresten langt til sykehus, siden du sier du er redd for ikke rekke fram i tide?
Gjest -lilly- Skrevet 20. juli 2006 #10 Skrevet 20. juli 2006 Oi spennende ) Har det skjedd noe mer??? Masse lykke til da Klem
Gjest Skrevet 20. juli 2006 #11 Skrevet 20. juli 2006 vært på sykehuset i hele dag. riene stoppet selvfølgelig opp når jeg kom dit. fikk nesten ingen mens jeg var der. kom hjem,så begynte det igjen... ca hvert 10ende minutt... det er vondt...
Gjest -lilly- Skrevet 20. juli 2006 #12 Skrevet 20. juli 2006 Akuratt slik var det med meg også. Stoppet opp hver gang vi kom inn på sykehuset. Så flaut å ligge med CTG der uten en eneste rie nesten. Og da vi ble hjemsendt begynte riene allerede i bilen igjen. Målte de åpningen i dag? Hvorfor tok de ikke vannet? Det gjorde de på meg tilslutt, uten jeg hadde en eneste rie. Men da hadde jeg 7-8cm åpning...... Håper virkelig du snart føder, for det er skikkelig irriterende med disse "mase-riene" som ikke har noen virkning.
Gjest Skrevet 20. juli 2006 #13 Skrevet 20. juli 2006 har fortsatt bare 2-3 cm åpning. når jeg kom dit,tok di ctg. ikke en eneste rie. babyen sin hvilepuls var veldig høy,så jeg fikk beskjed om å spise en is å komme tilbake etter en halvtime. gjorde det,tok ny ctg. da var hvilepulsen normal igjen. satt i flere timer å ventet på legen. tok ultralyd. alt var bra med lillegutt. kom ut i bilen og da begynte riene igjen. eller maserier som det sikkert er... di er jo så vonde at jeg nesten går på veggen her jo. skjønner nesten ikke åssen jeg skal klare en fødsel til,men det går vel bra..
Gjest -lilly- Skrevet 20. juli 2006 #14 Skrevet 20. juli 2006 Merkelige greier ja..... Blir jo veldig usikker når det er sånn....hvor vondt skal man egentlig ha før man reiser til sykehuset?? Og når de alltid stopper opp.....vet så inderlig godt hvordan du har det. Jeg begynte seriøst å vurdere hjemmefødsel....hehe:o) Har du lang vei til sykehuset da?
Gjest -lilly- Skrevet 20. juli 2006 #15 Skrevet 20. juli 2006 Hvor lang tid brukte du på forrige fødsel?
Gjest Skrevet 20. juli 2006 #16 Skrevet 20. juli 2006 begynte med svake rier kl seks på kvelden,fikk litt vondere utover kvelden og natta. dro på sykehuset halv fem på natta. hadde 3cm åpning. tok vannet mitt i 8 tida en gang. tolv minutter over halv ni ble gutten min født.så det gikk jo ganske raskt...
Gjest -lilly- Skrevet 20. juli 2006 #17 Skrevet 20. juli 2006 Tenker at det sansynligvis går raskere denne gang, så hvis du har lang vei til sykehuset så synes jeg det er merkelig at de sender deg hjem. Håper virkelig du føder i natt, for det er veldig slitsomt å gå sånn å vente. Sender deg masse fødestøv ) Spurte du om de ikke bare kunne ta vannet? Og hva svarte de?
Gjest Skrevet 20. juli 2006 #18 Skrevet 20. juli 2006 nei di ville ikke ta vannet. sa ikke hvorfor. jeg har 15min til sykehuset,så det er ikke så langt. er det vanlig at riene stopper opp når man kommer på sykehuset? syns det er så mange som opplever det..
Gjest -lilly- Skrevet 20. juli 2006 #19 Skrevet 20. juli 2006 Jordmora sa til meg at det var mange som opplevde dette. Det ligger kun i hodet på oss.....lite å gjøre med det egentlig.... Hvor mange ganger har du vært inne på sykehuset? Det er den tredje gang som gjelder vet du Slik var det ihvertfall her..... Hvordan har du det nå da? Vonde rier? Mange minutter mellom?
Gjest Skrevet 20. juli 2006 #20 Skrevet 20. juli 2006 sorry at jeg ikke svarer før nå. vært en tur ute. det er 10 min mellom nå. og det er veldig vondt ja... har vært to ganger på sykehuset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå