Gå til innhold

Smokk eller totten?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Snuppa her begynte med tommelen... har prøvd alt for at hun skal ta smokk isteden.... men hun nekter..

Hun tok den når hun var helt nyfødt, hender hun tar den nå og, men det hører til sjeldenhetene... Som oftest spytter hun den ut og putter tommelen inn. Hun er nå litt over 5 mnd.

Gruer meg litt til avvendingen.. men det får vi bare ta som det kommer...

vår suger i vei på tommelen, dette er noe han har gjort siden før han ble født, det viste på ultralyd.

vi orker ikke å ta hånda hans vekk hver gang han stapper fingeren i munnen. han gjør det automatisk når han sover også.

vi har prøvd mye å få han til å ta smokk, fordi det er på listen over små ting en kan gjøre for at krybbedød skal bli enda mer usannsynlig, men det er sugingen som forhindrer dem i å gå inn i en så dyp søvn at de glemmer å puste. akkurat som at en ikke skal reive dem, refleksen der de slår ut med armene forhindrer at de faller i en for dyp søvn.

ser ikke poenget med at de ikke skal ha smokk og ikke skal ha tommel, de har et sugebehov så de må få suge, tenker jeg. det er de ferreste som holder på med dette så lenge a det går utover tannstilling, eller langt inn i voksenlivet. om det er det en er redd for skal skje? hvorfor skal de egentlig ikke suge?

Annonse

Jenta mi er 17 mnd å bruker totten, Jeg synes det er helt greit at hun har den isteden for smokk....De fleste unger slutter med totten når de er rundt 3-4 års alderen selv, noen få bruker totten lengre...Minstemann til meg har smokk, han er nå 3 uker.

La ungene få bestemme selv om de vil ha smokk eller totten da kjære foreldre...Lykke till :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...