Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal jeg kjøpe til lille nurket? Smokker av silikon el latex??? Noen som har noen peiling på dette? Hva er best???

Mvh førstegangsfødende...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor må alle på død å liv stappe en smokk i munnen på babyen.. med en gang den er født.....

Stor uvane.....

Skrevet

Noen babyer foretrekker den ene typen ovenfor den andre. Husker ikke hvem av dem, men den ene er ofte for eldre barn da den ikke er så lett å tygge over. om du går inn på mam sine sider kan du lese om det der.

kan også få bestilt smokker med barnets navn.

Skrevet

Jeg ble anbefalt silikon på apoteket, så det har jeg hamstra inn...Jeg skal ligge klar med smokken med en gang han er ute jeg;-)

Skrevet

Nuk heter den som jeg ble anbefalt, har også snakket med mødre som er fornøyd med den, kjøp type silikon. Grunnen til at det er bra med smokk er at spebarn ofte har et uforløst sugebehov som ikke handler om sult. Istedet for at det sliter ut puppen, som børe spares til måltid og ikke brukes til kos, kan de få roe seg med smokken. På prematuravdelinger brukes smokk mye da det bl.a virker smertelindrene og betryggende for barnet å få suge. Så hvis ammingen fungerer greit er det ikke problematisk å starte med smokk, heller tvert om.

Skrevet

Foreningen for krybbedød hevder vel faktisk at det kan være en stor fordel for babyen å ha smokk tidlig?

Skrevet

vi har brukt latex pga silikonsmokkene er mye hardere, og gutten ville ikke ha dem.

og som svar til anonym: vi prøvde med smokk da gutten vår var et par uker og ville bruke puppene mine som suge-leke! det ville ike jeg, så da ble smokk løsningen her! han er veldig knyttet til den smokken sin og bamsen sin, men har det nå ved 2 års alder kun ved soving/sykdom. er helt enig med deg at smokkbruk er noe utøy når 3-4 åringer springer rundt med dem hele dagen, men som trøst og trygghet til et lite barn ser jeg ikke problemet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...