Gå til innhold

Spørsmål om tenner... Igjen.. Hva så dere inni der?

Anbefalte innlegg

Nå har han sutret og spist hysterisk på hånden sin i over en mnd, men jeg er enda usikker på om det er tenner..

Hvordan skal det se ut?

Skal det være en hoven kul der, eller kan tannen komme frem enkel og hvit? For jeg ser hjørnetannen oppe i munnen hans.. Ser hvite konturer under tannkjøttet, og det er bittelitt hardere der. Men det er ikke rødt og hovent, som jeg har sett mange beskriver. Kan det være at tanna ikke er helt på vei ut enda?

Fortsetter under...

Jenta mi fikk de 2 fortennene nede først. Det er det som er mest vanlig. Før de brøt gjennom hadde hun hovne kuler som så litt hvite ut. Husker at når de kom gjennnom ble jeg overasket over at de kom på innsiden av gommene. Hadde forestilt meg at de skulle komme gjennom midt oppå, men sånn var det ikke....

Et lite tips: Med den første tannen er det lett å ta "skje-testen" for å sjekke om den er gjennom. Skrap/stryk forsiktig med en metallskje/teskje over gommene. Da hører du veldig tydelig hvis det er en tann gjennom :-)

Vi så ingen kuler med de to første tennene til gutten vår. Han gnagde helt forferdelig lenge, og plutselig var det en sprekk i tannkjøttet. Han har akkurat fått ei hjørnetann som heller ikke var noen kul, men bare skimta litt hvitt som du beskriver. Framtennene oppe er en helt annen sak. Der er det to store, hovne kuler. Har ventet på de en evighet nå, men de lar vente på seg gitt:)

Forresten, sier som henne over: Prøv med en metallskje:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...